چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور با اشاره به عملکرد کشورهای استکباری در منطقه خاورمیانه، اشغالگران عراق و افغانستان را بدتر از حیوانات توصیف کرد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور که امروز چهارشنبه در همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران در سالن همایش‌های برج میلاد سخن می‌گفت، موضوع اقتصاد در طول تاریخ به ویژه امروز را از مهمترین مسائل پیشروی بشر عنوان کرد و گفت: اقتصاد به گونه‌ای است که آحاد بشریت با آن سر و کار دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی با بیان اینکه در چنین نشست‌هایی گفت‌وگو به صورت طبیعی پیرامون زمینه‌ها، امنیت، مشوق‌ها، قوانین و مقررات و سودآوری سرمایه‌گذاری است، افزود: باید در این خصوص رابطه اقتصاد با انسان و تأثیر فعالیت‌های اقتصادی بر روابط اجتماعی و انسانی مورد بررسی قرار گیرد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه باید تعریف درستی از انسان داشت تا رابطه پدیده‌ها با آن قابل تعریف باشد، خاطرنشان کرد: معتقدم که انسان یک موجود کمال‌جو و سعادت‌طلب است.

رئیس جمهور هدف از همه فعالیت‌ها و تلاش‌های انسان را رسیدن به سعادت دانست و یادآور شد: معتقدم که انسان به دنبال آزادی است و مطالبه آزادی در فطرت هر انسانی نهفته است و همه به دنبال آنند.

وی در ادامه انسان را موجودی عنوان کرد که به دنبال جاودانگی است و خاطرنشان کرد: تحقق این آرمان‌های بشری تنها در سایه عدالت و نیز محبت و عشق‌ورزی تحقق می‌یابد.

احمدی نژاد عدالت را شرط اول و پایه شکوفایی حقیقت انسان عنوان کرد و گفت: انسانیت انسان در سایه حاکمیت عدالت معنا پیدا می‌کند عدالت زیباترین و مهمترین عامل تنظیم کننده روابط بین انسان‌ها و نیز ملت‌هاست.

رئیس جمهور در ادامه با تعریف عدالت خاطرنشان کرد: عدالت یعنی ارائه فرصت مناسب و عادلانه و نیز حرکت و تلاش و پیشرفت برای همه انسان‌ها. خدای متعال استعدادهای نامحدود و شگرفی در انسان به امانت گذاشته که شرط مهم برای رشد این استعدادهای الهی عدالت است.

وی با تأکید بر اینکه در حاکمیت عدالت همه سود می‌برند به ذکر چند نمونه از بی‌عدالتی‌ها در دنیا اشاره کرد و گفت: بیش از 3 میلیارد نفر از 7 میلیارد نفر در کل جهان در فقر به سر می‌برند اگر عدالت باشد فقیری وجود نخواهد داشت و ثانیا همه در فعالیت‌های سازنده اقتصادی مشارکت می‌کنند ضمن آنکه وقتی همه در فعالیت سازنده اقتصادی شرکت کنند همه از آن سود خواهند برد حتی کسانیکه با چپاول ملت‌ها فکر سود بیشتر هستند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در سایه عدالت، امنیت رخ می‌دهد، به بحث امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: تنها امنیت پایدار در سایه عدالت اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌هایی که در دو جنگ جهانی اول و دوم رخ داد اشاره کرد و گفت: ریشه اصلی آن جنگ‌ها بی‌عدالت و تبعیض و نیز تمایل به عبور از مرزهای عدالت بود چرا که اگر عدالت باشد همه از آن سود خواهند برد. آزادی هم در سایه حاکمیت عدالت محقق می‌شود و اگر عدالت نباشد آزادی نیز معنا پیدا نمی‌کند.

احمدی‌نژاد عدالت را به معنای ارائه فرصت آزادی به آحاد انسان‌ها هم معنا کرد و گفت: هر کس دنبال آزادی است باید قبل‌اش به دنبال عدالت باشد.

وی با اشاره به مناسبات ناعادلانه جهانی خاطرنشان کرد: قدرت های زورگو لشگرکشی کرده و هر کشوری را که می‌خواهند تصرف می‌کنند حتی در سایه مناسبات ناعادلانه حق حاکمیت ملی، آزادی بیان، حق انسان بودن و نیز پیشرفت را از ملت‌ها می‌گیرند.

وی با بیان اینکه آیا در بین 3 میلیارد فقیر جهان آزادی معنا پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: کسی که به نان شب‌اش محتاج است چطور می‌تواند آزادی برای او مطرح باشد اگر مناسبت سیاسی جهان، مناسبات یک سویه باشد آزادی چه معنایی دارد آزادی تنها در سایه عدالت معنا پیدا می‌کند.

رئیس جمهور اسلامی ایران در ادامه به بحث محبت و عشق‌ورزی اشاره کرد و گفت: اصلا انسان یعنی محبت، یعنی مهرورزی و اگر عنصر محبت و مهرورزی از انسان سلب شود چیزی از انسانیت انسان باقی نمی‌ماند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر از بین روابط انسان‌ها محبت برداشته شود، سعادت، کمال، آزادی معنا پیدا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: انسان‌هایی که محبت از دلشان تنها ظاهر انسانی دارد و در برخی موارد حتی افرادی پیدا می‌شود که دلشان از محبت خالی می‌‌شود و حتی از یک حیوان درنده نیز ترسناک‌تر می‌شوند به آنها می‌شود گفت انسان.

وی با بیان اینکه عوامل اصلی برپایی جنگ‌های اول و دوم در اروپا حداکثر عامل اصلی 100 نفر بوده‌اند، گفت: این 100 نفر به خاطر میل به برتری و چپاول سرزمین دیگران بیش از 70 میلیون انسان را کشتند.

احمدی نژاد با تأکید بر اینکه در این 10 سال اخیر عده قلیلی در مراکز قدرت جهانی برای خروج از بن بست خود و نیز تسلط به منابع خاورمیانه جنگ راه انداختند و افغانستان و عراق را اشغال و بیش از یک میلیون نفر را کشتند و 5 میلیون نفر را آواره کردند، اظهار داشت: اینها بدتر از حیوانات درنده‌اند و دلشان خالی از محبت است.

وی تصریح کرد: اگر کسی محبت در دلش باشد راضی نیست که حتی کسی گرسنه بخوابد و یا اینکه به کسی صدمه بزند چطور می‌شود که اینها راضی می‌شوند برای غارت نفت خاورمیانه اینچنین لشگرکشی کرده و اینچنین مردم را قتل عام کنند اینها به این دلیل است که دلشان خالی از محبت است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اگر روابط براساس محبت باشد همه سود می‌برند و اصلا ضرر معنا پیدا نمی‌کند، گفت: اگر روابط بین انسان‌ها براساس محبت باشد همه رقابت‌ها تبدیل به خوبی و نیز زیبایی می‌شود.

وی تصریح کرد: تصور کنید دنیایی که همه همدیگر را دوست دارند آیا در چنین شرایطی تبعیض وجود خواهدداشت؟

احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه مشکلات جامعه بشری در طول تاریخ به دلیل فقدان عدالت و خالی بودن قلب‌ها از محبت و عشق است، گفت: فعالیت اقتصادی همواره ضروری است و این امر برای تنظیم روابط بین ملت‌هاست که البته تنظیم روابط باید براساس فداکاری، کمال و شکوفایی باشد یعنی فعالیت اقتصادی باید در خدمت انسانیت انسان باشد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت اقتصادی براساس محبت و عدالت موجب می‌شود که همه سود ببرند، خاطرنشان کرد: راه رسیدن به سعادت خدمت به جامعه و تلاش برای سعادت دیگران است اگر 7 میلیارد مردم دنیا هر کس به فکر خودش باشد و به هر قیمتی این کار انجام شود واقعاچه اتفاقی می‌افتد. فکر می‌کنم اگر عدالت و محبت را برداریم و هر کس به فکر خودش باشد جهنمی در همین کره زمین به وجود می‌آید که همه در آن می‌سوزند از این رو همه مشکلات بشر ناشی از فقدان عدالت و محبت است البته جهان امروز نیازمند نظم جدیدی است.

رئیس جمهور اسلامی ایران با بیان اینکه معلوم شد نظم مبتنی بر تبعیض و کینه ورزی سعادت جامعه بشری را به ارمغان نمی‌آورد متذکر شد امروز دنیا نیازمند نظم جدید در همه مناسبات بویژه اقتصادی است باید عدالت برقرار شود نمی‌شود که چند کشور خود را مالک دنیا بدانند و حتی چند گروه سرمایه‌دار بی‌فرهنگ خود را مالک دنیا بدانند و برای پر کردن جیب خود انسان‌ها و نیز فرهنگ و محبت را نابود کنند. این نسل انسان را به سعادت نمی‌رساند.

وی تأکید کرد: امروز نیازمند نظم مبتنی بر عدالت و محبت در خدمات همه انسان‌ها و ملت‌ها در سایه کرامت و آزادی هستیم خاطرنشان کرد: این نظم خواهد آمد چرا که وعده الهی که با تلاش انسان‌های صالح تحقق پیدا می‌کند.

احمدی‌نژاد افزود: ملت و دولت ایران آماده است تا بر اساس عدالت و محبت در این ماموریت بزرگ یعنی ساختن جهان، رفاه بشریت و پیشرفت ملت‌ها، مشارکت کند.

وی ادامه داد: ما دست همه کسانی که برای خدمت به بشریت و برای عدالت و محبت و نیز آنان که بر اساس فعالیت‌های سازنده اقتصادی تلاش می‌کنند به گرمی می‌فشاریم.

رئیس جمهور در خاتمه ابراز امیدواری کرد که با کمک یکدیگر جهانی زیباتر ساخته شود.

 

کد خبر 152005
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز