همشهری آنلاین: در جلسات علنی این هفته مجلس که در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود، نمایندگان ضمن میزبانی وزیران اقتصاد، دادگستری، آموزش و پرورش و نیرو برای پاسخ گویی به سئوالاتشان، جزئیات طرح دوفوریتی کاهش روابط با انگلیس را بررسی می‌کنند.

نمایندگان مجلس از فردا جلسات علنی خود را در هفته جاری آغاز کرده و در اولین دستور رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح ایجاد فضای مساعد کار آفرینی و رفع موانع آن را که از هفته گذشته آغاز کرده بودند، ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سایر دستورجلسات این هفته مجلس عبارتند از:

بررسی جزئیات طرح دوفوریتی کاهش روابط با انگلیس در مجلس

طرح کاهش رابطه با انگلیس که دو فوریت آن در جلسه چهارشنبه مجلس به تصویب رسیده بود، در این هفته دستور کار مجلس است.

مجلس شورای اسلامی همچنین طی هفته جاری، چند طرح اعاده شده از شورای نگهبان را طبق قانون در نوبت بررسی قرار می‌دهد.

گزارش کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، در مورد لایحه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها نیز به علت نزدیکی به انتخابات مجلس نهم در اجرای ماده ۱۰۲ آیین نامه داخلی مجلس در اولویت بررسی قرار گرفته است.

طرح ساماندهی امور نظارتی مجلس در دستور کار صحن علنی

کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی نیز در راستای ساماندهی امور نظارتی مجلس در ماه‌های پایانی مجلس هشتم گزارش خود از طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی، انتخاب و فعالیت ناظرین و ساماندهی امور نظارتی مجلس شورای اسلامی را در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار داده است.

مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرایم زیست محیطی را نیز در دستور کار این هفته خود دارد.

۴ وزیر برای پاسخ به سئوالات نمایندگان به صحن علنی مجلس می‌آیند

وزرای اقتصاد، دادگستری، آموزش و پرورش و نیرو نیز هفته پیش رو برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس حضور خواهند یافت.

همچنین این هفته سه گزارش از کمیسیون برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد؛ گزارش تفریغ بودجه سال ۸۸، گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در برنامه چهارم توسعه و گزارش عملکرد دولت در خصوص اجرای برخی بندهای قانون بودجه سال ۱۳۹۰.

علاوه بر این کمیسیون اصل ۹۰ نیز دو گزارش در صحن علنی مجلس قرائت می‌کند: گزارش اعلام مغایرت برخی مواد اساسنامه هدفمندسازی یارانه‌ها با قانون و گزارش عملکرد وزارت نیرو و سازمان آب و برق استان خوزستان در خصوص طرح آبرسانی غدیر و تامین آب شرب شهرهای خرمشهر و آبادان.

کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز هفته آینده گزارش خود مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی صنعت فولاد کشور را در صحن علنی مجلس قرائت خواهد کرد.

همچنین کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گزارش خود در مورد عملکرد واگذاری سهام شرکت‌های دولتی را در صحن علنی مجلس قرائت می‌کند.

قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی

گزارش کمیسیون فرهنگی از تحقیق و تفحص از سازمان تربیت بدنی نیزدر نوبت قرائت در صحن علنی مجلس قرار دارد.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از حادثهٔ منجر به فوت و جرح عده‌ای از کارگران در کارخانهٔ ایران خودرو و همچنین بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از مناقصات، مزایده‌ها و واگذاری شرکت مپنا وابسته به وزارت نیرو از دیگر دستورات این هفتهٔ مجلس شورای اسلامی است.

گزارش کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از علل، میزان، و چگونگی واردات کالا‌ها و محصولات کشاورزی در دولت دهم و همچنین انتخاب دو نفر از نمایندگان استان اصفهان با پیشنهاد مجمع نمایندگان استان به عنوان ناظر در شورای برنامه‌ریزی و توسعهٔ استان موضوع بندی از ماده ۱۷۸ قانون برنامهٔ پنج سالهٔ پنجم توسعه و انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و یک نفر از اعضای کمیسیون عمران به عنوان ناظر در شورای آمایش سرزمین از دیگر برنامه‌هایی است که این هفته در دستور بررسی نمایندگان قرار دارد.

 

 

کد خبر 152197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز