بن: یک مادر آلمانی که 240کیلو وزن دارد چهاردهمین فرزند خود را به دنیا آورد. البته کلکسیون عجایب این مادر 40ساله با زایمان طبیعی این نوزاد 6کیلویی‌ کامل شد.

 پروفسور هنریش مدیر بخش نوزادان بیمارستانی که این زن در آنجا نوزادش را به دنیا آورده است در این باره می‌گوید: تا‌کنون در آلمان نوزادی با این وزن بالا بدون جراحی به دنیا نیامده است. گفتنی است مادر این نوزاد با وجود ابتلا به دیابت در دوران بارداری از خوردن خوراکی‌های شیرین و مواد قندی خودداری نکرده و توصیه‌ها و مراقبت‌های پزشکی هنگام زایمان را نادیده گرفته است.

صید ماهی‌400کیلویی

بوستون:‌ یک مرد آمریکایی پس از اینکه موفق شد یک ماهی تن به وزن 400کیلو را صید کند مجبور شد آن‌را پس بدهد. شادی کارلوس‌رافائل از صید چنین ماهی غول‌پیکری زیاد طول نکشید زیرا ماموران شیلات مطابق قانون، این ماهی را از وی پس گرفتند. این درحالی بود که رافائل مجوز ماهیگیری در آن محدوده را داشت. ماموران شیلات در توجیه این کار به وی یادآور شدند که مجوز او فقط برای ماهیگیری با قلاب است و از آنجا که وی این ماهی را به وسیله تور گرفته است باید آن ‌را بازگرداند. سرانجام این ماهی بزرگ به خریداران خارجی فروخته شد و رافائل هیچ سهمی از پول آن نبرد.

جواهرفروش شجاع

داگنهام: سارقی که به زورِ چاقو وارد یک جواهرفروشی شده بود تصور نمی‌کرد به وسیله یک جارو از مغازه بیرون فرستاده شود. فیلم زدوخورد‌ سارق و جواهرفروش توسط پلیس در پایگاه‌های اینترنتی منتشر شده است. در این تصاویر به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد که جواهرفروش برای نجات یک مشتری زن چگونه در مقابل ضربات چاقوی سارق با جارو دفاع می‌کند؛ هرچند این نخستین باری نیست که مغازه‌‌دار‌ها به‌خوبی از پس سارقان برمی‌آیند اما انتشار این تصاویر باعث جلب توجه مردم شده است. تحقیقات پلیس انگلیس برای دستگیری این سارق سفید‌پوست که سر تراشیده شده‌اش در فیلم مشخص است ادامه دارد.

مار روباتیک

لندن: شرکت بریتانیایی OC Robotics موفق به ابداع مار روباتیکی شده است که می‌تواند در پروژه‌های مختلف پزشکی، صنعتی یا تجسسی کاربرد داشته و با ورود به مناطق مسموم مانند نیروگاه فوکوشیما جان کارگران را از آلودگی و مسمومیت نجات دهد. این روبات درست مانند بازوی انسان از ماهیچه‌هایی بزرگ در بخش پشتی و تاندون‌هایی برای اتصال ماهیچه‌ها و مفاصل برخوردار است. در واقع در ساخت این روبات از کابل به‌عنوان تاندون‌ها استفاده شده و موتورهای کوچک کنترل بازو را به‌عهده دارند. پزشکان و بیماران قشر دیگری هستند که می‌توانند در آینده از چنین فناوری‌ای بهره ببرند.

کد خبر 152270
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز