چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: 4 عضو باند مخوف سرقت خودروهای آژانس، وقتی در یکی از سرقت‌ها قصد ربودن یک خودرو را داشتند، راننده را در حال حرکت به بیرون پرت کرده و باعث مرگ او شدند.

اعضای این باند که یک زن جوان و سه مرد هستند تا کنون به 4 فقره سرقت خودرو اعتراف کرده‌اند.
سرقت خودروهای مدل بالا
 اوایل بهمن‌ماه، مردی به آگاهی اصفهان رفت و از 3 مرد و یک زن جوان که با تعارف آبمیوه او را بیهوش کرده  و خودرواش را به سرقت برده‌ بودند شکایت کرد.
این مرد در شکایت خود به کارآگاهان گفت: شب گذشته مردی در تماس تلفنی با آژانسی که در ‌آنجا کار می کنم درخواست یک خودرو مدل بالا به مقصد روشن دشت کرد.
وقتی که به نشانی ای که مسافران داده بودند رفتم ، آنها را که 3 مرد و یک زن جوان بودند سوار خودروام کرده و به راه افتادم، اما هنوز مسافتی را طی نکرده بودم که آنها بیسکویت و آبمیوه به من تعارف کردند. بعد ازخوردن آبمیوه احساس سرگیجه عجیبی به من دست داد و دیگر هیچ چیزی نفهمیدم تا اینکه پس از به هوش آمدن فهمیدم سارقان خودروام را ربوده و مرا در اطراف اصفهان رها کرده‌اند.با طرح این شکایت،کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان در دو تیم جداگانه بررسی های خود را‌ آغاز کردند، اما در حالی که بررسی ها ادامه داشت 2 شکایت مشابه دیگر نیز گزارش شد.
وقتی مشخص شد که در جریان یکی از سرقتها، سارقان زورگیر راننده 55 ساله خودرویی را در حال حرکت از خودرو به بیرون پرت کرده و باعث مرگ او شده‌اند، کارآگاهان تحقیقات گسترده تری را برای حل معمای سرقتهای خشن اعضای گروه آغاز کرده و تصاویر چهره نگاری شده آنها را در اختیار تمامی گشت‌های پلیس قرار دادند.
4 روز قبل زمانی که ماموران گشت پلیس اصفهان در حال گشتزنی بودند به راننده خودروی پژویی که شباهت زیادی به یکی از تصاویر چهره نگاری شده داشت مشکوک شده و هنگامی که با استعلام شماره پلاک آن مشخص شد خودرو سرقتی است، کارآگاهان به طور نامحسوس به تعقیب آن پرداخته و با شناسایی مخفیگاه راننده و سایر همدستانش، در یک عملیات ضربتی اعضای باند خشن دستگیر شدند.
اعتراف نزد بازپرس پرونده
متهمان این پرونده وقتی در مقابل قاضی شاه‌محمدی، بازپرس دادسرای اصفهان قرار گرفتند به 4 فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.
یکی از سارقان که عامل قتل راننده آژانس نیز محسوب می شود در اعترافات خود گفت: چندی قبل زمانی که در یکی از پارک‌ها در حال گردش بودیم، با  آزیتا  که یک دختر فراری بود و از یکی از شهرستان‌های غربی به اصفهان آمده بود آشنا شدیم. پس از آنکه وی را اغفال کردیم او را به خانه مجردیمان کشاندیم و از آن به بعد به همراه وی نقشه سرقت‌ها را به اجرا گذاشتیم، شیوه کارمان هم این بود که خودرویی را کرایه کرده و در حالی‌که به خاطر وجود دختر جوان راننده‌ فکر می‌کرد که ما یک خانواده هستیم به او خوراکی های مسموم تعارف کرده و او را بیهوش می‌کردیم و سپس خودروش را به سرقت می‌بردیم.
وی درباره نحوه قتل راننده 55 ساله به بازپرس پرونده گفت: پس از کرایه خودرو مقتول زمانی که به منطقه خلوتی رسیدیم، آبمیوه را به راننده دادیم وقتی که احساس کردم او بی‌حال شده است در خودرو را از پشت سر باز کردم  و او را به پایین پرتاب کردم.
رضا صالحی‌پژوه - مسئول مرکز اطلاع رسانی شهرستان اصفهان - با اعلام این خبر گفت: متهمان با قرار در بازداشت به سر می‌بردند تا تحقیقات تکمیلی در این باره صورت گیرد.
کد خبر 15243

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز