محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس در فاصله‌ای کمتر از 24 ساعت بعد از شکست مقابل استقلال، با صدور بیانیه‌ای به‌شدت حمید استیلی را مورد انتقاد قرار داد.

فوتبال

این در حالی است که رویانیان بعد از گرفتن پست مدیرعاملی پرسپولیس بارها از استیلی تعریف کرد ولی استعفای سرمربی سرخ‌ها کافی بود تا رویانیان خیلی زود استیلی را یکی از مقصران اصلی قلمداد کند. در قسمتی از بیانیه رویانیان آمده است: «مثل روز برایم روشن بود که در دربی شانسی نداریم و این عقیده و پیش‌بینی من دلایل زیادی داشت اما نمی‌توانستم با اشاعه این تفکر در بین بازیکنان، روحیه آنها را تضعیف کنم چون مرسوم نیست یک فرمانده قبل از یک نبرد بزرگ، سربازانش را تخلیه روحی و روانی کند.»

مدیرعامل پرسپولیس در قسمت دیگری از این بیانیه گفته است: «به چند دلیل نتوانستیم بازی را ببریم. در فصل نقل و انتقالات، تیم بد بسته شد و حواشی فراوانی دامن پرسپولیس را گرفت. ضرب‌المثل خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج، مناسب حال پرسپولیس است.»

رویانیان در حالی به استیلی و مدیریت قبلی پرسپولیس حمله کرده که خیلی‌ها او را هم مقصر می‌دانند چرا که بعد از حضور در صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس، می‌توانست خیلی زود تغییراتی را در کادر فنی ایجاد کند. البته رویانیان در پاسخ به این سؤال که چرا استیلی را زودتر از این اخراج نکردید؟ می‌گوید: «من آخرین فرصت را به او دادم ولی می‌توانستم در همان ابتدای کار با تغییر استیلی فشار را از روی خودم کم کرده و ژست قهرمانی بگیرم. در واقع من با حمایت کامل از کادر فنی تیم در 80 روز گذشته، از خودم گذشتم.»

سرمربی خارجی است

بعد از کنار رفتن استیلی، گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد جانشین او صورت گرفته ولی رویانیان می‌گوید: «ظرف 48 ساعت آینده سرمربی پرسپولیس معرفی می‌شود و با مشخص شدن وضعیت سرمربی از نیم فصل، تکلیف سرمربی فصل آینده‌ هم مشخص می‌شود.»او در پاسخ به این سؤال که آیا هنوز تکلیف سرمربی پرسپولیس را مشخص نکرده‌اید؟ تاکید می‌کند:

«برای ما نام سرمربی پرسپولیس مشخص شده و تنها می‌توانم بگویم که او خارجی است و از نیم‌فصل کارش را آغاز می‌کند. احتمالا در تمرین امروز گزینه اصلی خود را برای سرمربیگری پرسپولیس اعلام خواهیم کرد.» رویانیان در پاسخ به این سؤال که آیا پس از رفتن استیلی همکاران او هم از پرسپولیس جدا می‌شوند؟ می‌گوید:

«کادر فنی ما ضعیف بوده اما فعلا همکاران استیلی در کادر فنی حفظ می‌شوند. بدین ترتیب در دو بازی باقیمانده تا نیم‌فصل، عاشوری هدایت پرسپولیس را بر عهده خواهد داشت.»روز گذشته از گزینه‌هایی مثل جمال حاجی، لوکا بوناچیچ، پترویچ، حمید درخشان، افشین قطبی و... برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس نام برده شد ولی رویانیان می‌گوید:

«هیچ‌کدام از نام‌هایی که در چند روز اخیر برای سرمربیگری پرسپولیس در رسانه‌ها مطرح شده‌، گزینه مدنظر ما نیستند و در واقع این نام‌ها گمانه‌زنی رسانه‌ها تا این لحظه بوده است.» رویانیان ترجیح می‌دهد فعلا اسمی از گزینه اصلی پرسپولیس به میان نیاید ولی گفته می‌شود که او در 2 هفته اخیر با 2 مربی خارجی در تهران مذاکره کرده و قرار است با یکی از آنها تا یکی‌دو‌روز آینده به توافق برسد.

از طرفی این بحث هم مطرح شد که شاید علی پروین روی نیمکت پرسپولیس بنشیند ولی خودش این موضوع را تکذیب کرده و می‌گوید: «من اصلا چنین پیشنهادی نداشتم و همانطور که گفتم روی نیمکت پرسپولیس نمی‌نشینم. خواهشا از این خبرهای عجیب و غریب ندهید چون ذهن هواداران بیهوده مشغول می‌شود.»

پروین در مورد عملکرد استیلی تاکید می‌کند: «حمید بچه خوب و یک پرسپولیسی تمام عیار است. او زحمتش را کشید و به استیلی خسته نباشید می‌گویم. حمید همیشه کنار ماست و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.»پرسپولیسی‌ها امروز در شرایطی تمرینات خود را دنبال خواهند کرد که دیگر خبری از استیلی نیست.

این در حالی است که پرسپولیس باید پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی مقابل راه‌آهن تیم علی دایی قرار بگیرد. سرخ پوشان تهرانی در بحرانی‌ترین شرایط ممکن هستند و حالا باید دید کدام مربی خارجی روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست.

کد خبر 153429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز