همشهری آنلاین: در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی آزمایشی المپیک 2012 که روز شنبه (19 آذر) در سالن اکسل شهر لندن برگزار شد، تیم شش نفره ایران با کسب یک مدال طلای قاسم رضایی در وزن 96 کیلوگرم و یک مدال برنز سامان عبدولی در وزن 55 کیلوگرم به کار خود پایان داد.

قاسم رضایی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان این مسابقات تیم روسیه با کسب 46 امتیاز اول شد، ایران با 40 امتیاز به مقام دوم رسید، اوکراین با 35 امتیاز سوم، کره جنوبی با 28 امتیاز چهارم، کشورهای لیتوانی و سوئد با 24 امتیاز به طور مشترک به مقام پنجم رسیدند و چین با 23 امتیاز هفتم شد. کشتی‌گیرانی از 30 کشور دنیا در این مسابقات حضور داشتند.

- نتایج کشتی‌گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

*قاسم رضایی در وزن 96 کیلوگرم در دور اول الو توم از استونی را با نتیجه یک بر صفر و یک بر صفر شکست داد. وی در دور دوم مقابل اصلان بیک خوشتوف، کشتی‌گیر سرشناس روس با نتایج مشابه یک بر صفر به پیروزی رسید. رضایی در مرحله نیمه نهایی مقابل رامی آنترو هیتانمی از فنلاند با نتیجه صفر بر دو، سه بر یک و چهار بر یک به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار نهایی با نتیجه مشابه یک بر صفر تیمونسینی از ایتالیا را مغلوب کرد و به مقام قهرمانی رسید. گئورگی ریزماجر از مجارستان و رامی هیتانمی از فنلاند به صورت مشترک در این وزن سوم شدند.


*در وزن 55 کیلوگرم که 6 کشتی‌گیر حضور داشتند، سامان عبدولی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی مقابل چوی گیو جین، دارنده مدال نقره جهان از کره جنوبی با نتیجه دو بر صفر و یک بر صفر مغلوب شد و به مدال برنز رسید. چوی گیو جین با شکست ایوان بلاتسیف از روسیه قهرمان این وزن شد.لی شیا جین از چین، دیگر مدال برنز این وزن را به دست آورد.


*حمید سوریان در وزن 60 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم وینچنزو ماستری از ایتالیا را با نتیجه دو بر صفر و سه بر صفر شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل ارسلان عبدلین از روسیه با نتیجه یک بر صفر، صفر بر چهار و صفر بر دو مغلوب شد. سوریان در دیدار رده‌بندی مقابل وو سئونگ جائه از کره جنوبی با نتیجه یک بر صفر، صفر بر یک و صفر بر چهار شکست خورد و به مقام پنجم رسید.ارسلان عبدلین از روسیه و بلمادانی از فرانسه در این وزن اول و دوم شدند و کشتی‌گیر کره جنوبی به همراه اریک نی بلوم از دانمارک به طور مشترک به مقام سوم رسیدند. روشن بایراموف آذربایجانی نیز در این مسابقات با شکست مقابل کشتی‌گیرانی از فرانسه و دانمارک به مقام پنجم رسید.

 

*در وزن 66 کیلوگرم امید نوروزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم ژن ژی از چین را با نتیجه دو بر صفر و سه بر صفر مغلوب کرد. وی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه سه بر صفر، صفر بر یک و صفر بریک مقابل آدام کوراک از روسیه شکست خورد. نوروزی در دیدار رده‌بندی مقابل آرتاک مارگاریان از فرانسه با نتیجه مشابه صفر بر سه شکست خورد و به مقام پنجم رسید. کیم هیون وو از کره جنوبی با شکست آدام کوراک از روسیه در این وزن قهرمان شد. جارکو هایکا از فنلادند و کشتی‌گیر فرانسوی در این وزن به مقام سوم مشترک رسیدند.

*محسن قاسمی در وزن 74 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم سه سا کاسینن از فنلاند را با ضربه فنی شکست داد، قاسمی در مرحله نیمه نهایی مقابل الکساندر چخیرکین از روسیه با نتیجه دو بر صفر، صفر بر دو و صفر بر سه مغلوب شد. وی برای کسب مدال برنز مقابل چانگ از چین با نتیجه صفر بر دو، سه بر دو و صفر بر سه شکست خورد و پنجم شد. الکساندرچخرکین از روسیه و دیمیترو پیشکوف از اوکراین در این وزن اول و دوم شدند. الکساندر کازاکویچ از لیتوانی دیگر مدال برنز این وزن را به دست آورد.


*در وزن 120 کیلوگرم بشیر باباجان‌زاده در دور نخست مقابل هیکی نابی از استونی با نتیجه صفر بر دو، دو بر صفر و یک برصفر به پیروزی رسید . وی در دور دوم مقابل یوهان یورن از سوئد با نتایج مشابه دو بر صفر شکست خورد و با توجه به پیروزی رضا کایالپ ترکیه‌ای مقابل حریف سوئدی، باباجان‌زاده از دور رقابت‌ها کنار رفت. کشتی‌گیران ترکیه و یونان به ترتیب در این وزن اول و دوم شدند.

 

تیم ایران در این رقابت‌ها در وزن 84 کیلوگرم نماینده‌ای نداشت. در این وزن سامان طهماسبی از آذربایجان و راچیبا از اوکراین به ترتیب اول و دوم شدند.


مسابقات کشتی آزاد آزمایشی المپیک 2012 یکشنبه (20 آذر) در شهر لندن برگزار می‌شود و تیم ایران با سه نماینده در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

 

کد خبر 153467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز