همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس"یخ" به همران رونمایی کتاب"عکاسی معاصر ایران" روز 25 آذر در گالری راه ابریشم افتتاح می‌شود.

نمایشگاه عکس

به گزارش همشهری آنلاین، آناهیتا قبائیان مدیر گالری راه ابریشم که به تازگی با هفت عکاس ایرانی در پاریس فوتو ، مهمترین رویداد عکاسی دنیا، حضور داشت، با اعلام این خبر گفت : همزمان با دهمین سالگرد فعالیت گالری راه ابریشم برای چهارمین بار در پاریس فوتو حاضر بودیم و کتاب "عکاسی معاصر ایران" را با همکاری انتشارات لوکو به زبان فرانسه در پاریس منتشر کردیم.

وی افزود: به همین مناسبت روز جمعه 25 آذر ماه در گالری راه ابریشم از شش عکاس برجسته نمایشگاه عکسی با عنوان "یخ" برپا خواهیم کرد و در کنار آن از کتاب "عکاسی معاصر ایران"در تهران نیز رونمایی می‌شود.

وی گفت: در نمایشگاه عکس "یخ" آثاری از یحیی دهقان‌پور، رامیار منوچهر‌زاده، مهران مهاجر، علی ناجیان، مهرداد نجم آبادی و حامد یغمائیان به تماشا در می‌آید که زاویه نگاه و تعریف هر یک از این هنرمندان عزیز از مفهوم "یخ" را ارایه می‌کند.

قبائیان درباره کتاب "عکاسی معاصر ایران" پیش از رونمایی آن در تهران، تنها به این جمله بسنده کرد که "در این کتاب 191 صفحه‌ای تلاش شده است عکاسی معاصر ایران کاملا بی‌طرفانه معرفی و ارزیابی شود.

زبان فرانسوی این کتاب ونیز مقالات و نوشتارهای تحلیلی که از نویسندگان مجرب خارجی و ایرانی که در آن انتشار یافته،این کتاب را به عنوان مرجعی برای شناخت رویکردهای نوین در عکاسی ایران ارتقاءداده است.

نمایشگاه عکس "یخ" پس از افتتاح در عصر جمعه 25 آذر تا 12 دی در گالری راه ابریشم دایر خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند از این آثار 3 تا 7 بعد از ظهر دیدن کنند.

گالری راه ابریشم در خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره 103 واقع است.

کد خبر 153596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز