همشهری آنلاین: یک مقام ارشد ارتش روسیه از تصمیم مسکو برای ساخت یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید به‌منظور غلبه بر سامانه موشکی بالقوه امریکا در شرق اروپا خبر داده است.

روسیه

به گزارش پرس تی وی به نقل از خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه روز جمعه (۱۶ دسامبر، ۲۵ آذر) به نقل از سپهبد سرگئی کاراکایف، فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه از تصمیم مسکو برای ساخت یک موشک راهبردی جدید با سوخت مایع خبر داده است؛ موشکی که قادر است از سامانه فرضی پدافند موشکی امریکا در شرق اروپا نیز عبور کند.

به گفته وی، موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای روسیه که با سوخت جامد حرکت می‌کنند، ممکن است توانایی نفوذ در دستگاه‌های موشکی آمریکا را نداشته باشند.

کاراکایف خاطرنشان کرد، ارتش روسیه در سال ۲۰۱۲، اقدام به پرتاب آزمایشی ۱۱ موشک بالستیک قاره‌پیما خواهد کرد.

آمریکا برای نصب تجهیزات موشکی در شرق اروپا با رومانی و لهستان، توافق‌نامه‌هایی امضا کرده است. این اقدام بالقوه واشنگتن از سوی مسکو به منزله فعالیتی خصمانه که امنیت ملی‌ روسیه را تضعیف می‌کند، تلقی می‌شود.

دیمتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه در اواخر نوامبر گفته بود، در صورتی که واشنگتن بدون توجه به نگرانی‌های مسکو به استقرار سپر موشکی برنامه ریزی شده ادامه دهد، روسیه، سایت‌های موشکی امریکا در اروپا را هدف قرار می‌دهد.

وی در همین خصوص تصریح کرده بود: با فرمان من، وزارت دفاع بدون تاخیر ایستگاه راداری سامانه هشدار دهنده در کالینینگراد (منطقه‌ای در غرب روسیه) را به راه می‌اندازد.

کد خبر 154092
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز