گروه شهری: شهرداران و میهمانان شرکت‌کننده در اجلاس سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه روز گذشته از نقاط دیدنی شهر تهران از جمله برج میلاد بازدید کردند.

 در همین ارتباط دبیرکل سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه در بازدید از برج میلاد تهران عنوان کرد که هم‌اکنون برج میلاد به نماد هویتی و سمبل ایران در دنیا تبدیل شده است.محمت دومان، دبیرکل سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه در حاشیه بازدید از برج میلاد تهران گفت:

برج میلاد هم‌اکنون به نماد و سمبل ایران در همه دنیا تبدیل شده و ساخت این سازه از سوی مهندسان ایرانی برای ما بسیار تعجب‌برانگیز است. وی افزود: مهندسان ایرانی می‌توانند تجربیات خود را در ساخت این پروژه به مهندسان شهرهای مختلف دنیا از جمله کشور ترکیه منتقل کنند. دومان با بیان اینکه پس از بازگشت به ترکیه، قطعاً از زیبایی‌های شهر تهران در مراسم‌های مختلف صحبت خواهم کرد، توضیح داد: من چندین بار طی سال‌های گذشته به تهران سفر کرده بودم، اما در این سفر، تهرانی متفاوت را مشاهده کردم.

به گفته دبیر اجلاس سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه، ساخت تونل و بزرگراه‌های بسیار زیاد در این سال‌ها برایم جالب و تعجب‌برانگیز بود. در سال‌های گذشته شاهد ساخت و ساز مترو در شهر تهران بودم و در این سفر علاوه بر ساخت و ساز مترو، مشاهده کردم که تونل‌ها و بزرگراه‌های بسیار زیادی در شهر تهران ساخته یا در حال ساخته‌شدن است. اما استاندار استان عشاق ترکیه نیز پس از بازدیدهای صورت‌گرفته از گوشه و کنار تهران با اشاره به اینکه 3سال از آخرین حضورش در تهران می‌گذرد، گفت: شهر تهران فعلی با تهران 7سال قبل تفاوت‌های بسیاری دارد و از نظر امکانات و خدمات تغییرات عمده‌ای داشته است.

ازدمیر چاکاجاک، استاندار عشاق ترکیه و شهردار سابق شهر وان که با جمهوری اسلامی ایران هم مرز است، در حاشیه حضور در نشست مشترک شورا و کمیته اجرایی سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه، با شهردار تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این گفت‌وگو با بیان مطالب فوق افزود: در این سفر نسبت به سفر 3سال قبلم به تهران، 2پروژه بسیار عظیم توجه مرا به‌خود جلب کرد که یکی از آنها برج میلاد و دیگری تونل توحید است که به احتمال فراوان طی 3سال گذشته به این مرحله رسیده‌اند. همچنین پس از برگزاری این اجلاس دو روزه، هیأتی از عراق با دکتر محمد باقر قالیباف دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار اعضای هیأت عراقی که متشکل از خانم وفا فاضل ابوهشا، رئیس هیأت استانی استان‌های عراق، 2نماینده مجلس و چند تن از مسئولین شهری این کشور بودند، از شهرداری تهران برای برگزاری چنین نشستی قدردانی کردند و پیشرفت‌های اخیر تهران را مرهون اهتمام مدیریت شهری این کلانشهر آسیایی دانستند. پیش از این نیز شهرداران استانبول و کویت، پیشرفت‌های تهران به‌ویژه در حوزه عمرانی و حمل و نقل عمومی را ستودند.

کد خبر 155086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز