همشهری‌آنلاین: پیکر زند‌ه‌یاد پرویز منصوری،مولف و مترجم و مدرس موسیقی که در سن 87 سالگی در اتریش درگذشته بود،صبح روز سه‌شنبه،6 دی با حضور جمعی از شاگردان و چهره‌های شناخته شده موسیقی از مقابل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

پرویز منصوری

به گزارش همشهری‌آنلاین در این مراسم که ساعت 10 صبح امروز و با حضور رئیس دفتر امور موسیقی و رئیس خانه موسیقی و جمعی از شاگردان آن زنده‌یاد برگزار شد، دکتر محمد سریر ، آهنگساز و رئیس خانه موسیقی با اشاره به ویژگی‌هایی چون سخت‌کوشی و سعه صدر زنده یاد پرویز منصوری گفت:استاد منصوری به عنوان یک نمونه بارز و الگوی تمام عیار معلم موسیقی به شمار می رود و آثار و نوشته های ارزشمند او برای چندین نسل از هنرجویان موسیقی قابل استفاده و بهره برداری است.

وی همچنین با تاکید بر اخلاقی بودن روش و منش منصوری گفت :در دهه‌های گذشته و در همان زمانی که منصوری در اوج فعالیت بود همواره تاکید بر با هم بودن و همراه بودن داشت و خوب یادم هست که در قبال برخی اختلافات و کدورت‌هایی که بین موزیسین‌ها به وجود می‌آمد با نوشتن یک یادداشت شخصی طرفین را به محبت و مدارا نصیحت می‌کرد.

بعد از سریر، محمد میرزمانی،مدیرکل دفتر موسیقی نیز در جایگاه قرار گرفت و ضمن اعلام مراتب همدردی دفتر موسیقی و معاونت هنری ارشاد در خصوص در گذشت پرویز منصوری گفت وجود و آثار پرویز منصوری سرشار از برکت و خیر بود و حتی رفتن او و مراسم تشییع اش نیز موجب برکت نزول باران شده است.

نصرالله ناصح‌پور استاد و ردیف‌دان و عضو هیئت مدیره خانه موسیقی که از جمله دوستان آن زنده‌یاد بود نیز در گفتگویی با همشهری‌آنلاین گفت که در دورانی که با استاد منصوری در موسسه چنگ همکاری می‌کردیم از زوایای مختلف اخلاقی و رفتاری و دانش او بهره‌ها بردیم.

در این مراسم علاوه بر مسئولان دفتر موسیقی، انجمن موسیقی واعضای هیئت مدیره خانه موسیقی، بسیاری از دوستان و شاگردان آن مرحوم از جمله داود گنجه ای،هوشنگ کامکار، پشنگ کامکار، سودابه سالم، تقی ضرابی، نصرالله ناصح پور، حمیدرضا نوربخش، اکبر شکارچی، محمد ساعد، زیدالله طلوعی، هوشنگ جاوید، علی ترابی (مدیرعامل انجمن موسیقی) و... حضور داشتند.

کد خبر 155188
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز