جلسه مجمع فدراسیون فوتبال به نفع کفاشیان به پایان رسید و استصوابی شدن نواب رئیس، تغییری که رئیس فدراسیون فوتبال دوست داشت در اساسنامه به‌وجود بیاید، تصویب شد.

فوتبال

با وجود این اعتراض به اتفاقات این جلسه هنوز ادامه دارد و مخالفان 2 ایراد اساسی به آن می‌گیرند؛ اول اینکه این تغییر باید به تایید اکثریت مطلق اعضا می‌رسید و دوم اینکه فیفا باید این تغییرات را تایید کند.
یکی از کسانی که در جلسه مجمع هم اعتراض نسبتا تندی داشت، امیر عابدینی است. مدیرعامل داماش عقیده دارد که آرا برای تصویب تغییر اساسنامه کافی نبود و می‌گوید: «2 مطلب مهم باید در مورد این مجمع ذکر شود؛ اول اینکه 10 نفر از اعضا باید متقاضی تغییر اساسنامه باشند که آنطور که من می‌دانم فقط 9 نفر این تقاضا را امضا کرده‌اند و برخی از اعضای هیأت رئیسه مانند عزیز‌محمدی و تاج امضا نکرده‌اند. بنابراین باید مشخص شود این صورتجلسه کجاست. مطلب دوم و مهم‌تر اینکه معنای بند 4 ماده 32 رای‌گیری آن است که اکثریت مطلق یعنی همان چیزی که در تعاریف داشتیم؛ یعنی سه‌چهارم آرا. به عبارت دیگر از 61 نفری که در جلسه حضور داشتند، 46 نفر باید به این اصلاح رای می‌دادند.

آنطور که پای تابلو نوشتند 43 نفر به این اصلاح رای دادند و اعلام کردند اصلاح اساسنامه رای آورد. همان موقع من نزد ناظر رفتم و گفتم این مسئله رای نیاورده است و به ناظر اعتراض کردم،‌اما بدون اینکه به اعتراض من توجه کنند، ختم جلسه را اعلام کردند.» عابدینی در این مورد حتی فدراسیون را تهدید می‌کند و می‌گوید: «اگر فدراسیون به این مسئله که رای‌گیری مخدوش بوده توجه نکند، ما این مسئله را به فیفا و AFC که مرجع بالاتر هستند، اطلاع می‌دهیم.» البته او توضیح می‌دهد که مخالف اصلاح اساسنامه نیست؛ «من موافق اصلاح اساسنامه هستم اما می‌گویم اجازه بدهید رئیس بعدی خودش در این مورد تصمیم بگیرد. شاید این تصمیم برای کفاشیان تصمیم خوبی باشد اما برای فوتبال تصمیم خوبی نیست. اگر علی کفاشیان رئیس فدراسیون نشد، آن‌موقع چه می‌شود؟ بنابراین باید برای فوتبال تصمیم خوبی گرفت.»

عزیزمحمدی هم یکی دیگر از مخالفان این تغییر است. او رابطه خوبی با گروه کفاشیان ندارد و حتی در برنامه 90 به شوخی گفت که ممکن است 2 ماه دیگر در سمتش نباشد که اشاره به احتمال انتخاب مجدد کفاشیان بود. او معتقد است که اگر فیفا این اساسنامه را تایید نکند، انتخابات باید طبق اساسنامه قبلی برگزار شود.این در حالی است که عباس ترابیان کاملا با گفته عزیزمحمدی مخالف است و می‌گوید که اساسنامه نیازی به تایید فیفا ندارد؛ «طبق قوانین فیفا در همه دنیا، مجمع فدراسیون رکن اصلی فوتبال کشور است و هر تصمیمی برای ایجاد تغییر در اساسنامه کاملا براساس نظر مجمع خواهد بود. بنابراین طبق تعریف‌های قانونی می‌بایست تمامی امکانات حقوقی در خدمت مجمع باشد نه آنکه مجمع متاثر از امکانات حقوقی باشد. این مجمع است که می‌تواند امکانات حقوقی در اساسنامه را زیر سؤال ببرد نه آنکه امکانات حقوقی بخواهد رای مجمع را زیر سؤال ببرد. بنابراین اگر اکثریت اعضای مجمع درباره موضوع مشخصی به اجماع و توافق برسند، آن مورد قطعا پذیرفته شده بوده و حتی نیازی به تاییدیه فیفا هم ندارد.» او بر‌خلاف عابدینی بحث سه چهارم آرا را قبول ندارد و معتقد است که نصف به اضافه یک آرا برای تصویب کفایت می‌کند. ترابیان توضیح می‌دهد: «موضوع سه‌ چهارم به انتخابات خود فیفا برمی‌گردد که آنجا تعداد اعضای زیادی عضو هستند. طبق قانون خود فیفا آنچه اکثریت اعضای مجمع تصویب کرده باشند، از نظر قانونی لازم‌الاجراست.»

در همین حال کفاشیان در سایت فدراسیون فوتبال تاکید می‌کند که انتخابات براساس برنامه قبلی در اوایل اسفند برگزار می‌شود و بدین‌ترتیب می‌خواهد به اعتراضات پایان دهد؛ «از ابتدای هفته آینده و طبق روال قانونی و مصوبه مجمع فدراسیون، توسط دبیر کل، اقدامات در جهت برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال انجام می‌شود. کاندیدا شدن تمام افراد واجد شرایط مطابق اساسنامه بلامانع بوده و افراد می‌توانند نام‌نویسی و فعالیت خود را آغاز کنند و البته اظهارنظر افراد مختلف با رعایت مقررات و قوانین جاری کشور و مسائل اخلاقی و عرفی جامعه بلامانع است. هیچ‌کس حق دخالت در انتخابات را ندارد و بالاترین ارگان تصمیم‌گیری در این زمینه مجمع فوتبال است که بالاترین مقام و مرجع تصمیم‌گیری برای مدیریت فوتبال بوده و قطعا اعضای مجمع از تمام صاحب‌نظران، برای فوتبال دلسوزتر هستند.»

کد خبر 155211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز