شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم مغرب بار دیگر با برگزاری تظاهرات خیابانی در شهرهای مختلف این کشور، به سیاست­‌های دولت اعتراض کرده و خواستار اصلاحات بیشتر شدند.

مغرب

به گزارش پرس تی وی، تظاهرکنندگان اواخر روز جمعه (۱۶ دی، ۶ ژانویه) ضمن سر دادن شعارهایی علیه سیاست­‌های دولت در شهرهای مختلف مغرب، از جمله رباط پایتخت این کشور، خواهان اصلاحات سیاسی عمیق­تر شده و از دولت این کشور خواستند که دست به اشتغال زایی زده و اقداماتی جدی را علیه فساد انجام دهد.

معترضان همچنین نسبت به قیمت بالای مواد غذایی و مالکیت دولت بر موسسات عمده اعتراض کردند.

بر پایه این گزارش، تظاهرات در مغرب برای مطالبه تغییر از اوایل سال گذشته میلادی آغاز شد. پادشاه مغرب همان سال دست به اصلاحاتی زد اما مردم این کشور می­گویند، از آنجا که پادشاه همچنان اختیارات اساسی را در دست دارد و فرمانده ارتش نیز هست، این اصلاحات ناکافی هستند.

تظاهرات اعتراض آمیز در مغرب محمد ششم پادشاه این کشور را که مورد حمایت آمریکا قرار دارد به شدت تحت فشار قرار داده تا برای اصلاح قانون اساسی و دادن اختیار بیتشر به پارلمان و نخست وزیر، هرچه سریع‎تر اقدام کند.

معترضان می­گویند، انتخابات ۲۵ نوامبر نتوانست اصلاحات واقعی را نشان دهد و پادشاه مغرب قصد ندارد تغییراتی واقعی را اعمال کند.

کد خبر 156454
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز