همشهری آنلاین: بیش از 23 هزار و 200 اثر از 5 هزار و 351 هنرمند به چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، محمود شالویی؛ مدیر کل هنرهای تجسمی و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره گفت: استقبال هنرمندان از چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر چشمگیر است.

شالویی با اشاره به رشد کمی آثار و حضور هنرمندان در چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفت: در این دوره 23 هزار و 279 اثر از 5 هزار و 351 هنرمند به دبیرخانه جشنواره رسیده در حالی که مهلت ارسال آثار بخش‌هایی از جشنواره هنوز به پایان نرسیده است.

مدیر کل هنرهای تجسمی افزود: در این دوره 9 هزار 669 قطعه عکس ، 4 هزار و 223 اثر نقاشی ، 2 هزار و 783 پوستر، 2 هزار و 28 اثر تصویرسازی، یکهزار و 113 اثر خوشنویسی، یکهزار 641 اثر کاریکاتور، 901 اثر نگارگری، 511 اثر سفال و سرامیک، 414 مجسمه و 41 فیلم مستند هنرهای تجسمی به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیر کل هنرهای تجسمی ادامه داد: از نخستین دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر تاکنون هر دوره نسبت به دوره قبل شاهد رشد کمی و کیفی آثار هستیم و این بیانگر جایگاه و اهمیتی است که جشنواره در میان هنرمندان پیدا کرده است.

رییس شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر افزود: با توجه به اینکه مهلت ارسال آثار در بخش ویژه بیداری اسلامی، دررشته کاریکاتور و فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی هنوز پایان نیافته است، بدیهی است که تعداد آثار باز هم افزایش خواهد یافت.

هنرمندان برای ارسال آثار در رشته کاریکاتور تا 25 دی‌ماه، در بخش ویژه بیداری اسلامی و همایش تا 30 دی‌ماه و دربخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی تا 5 بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

انتخاب اولیه آثار چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر نیز از امروز یکشنبه 18 دی ماه آغاز می‌شود و هیات انتخاب رشته مجسمه‌سازی متشکل از شیرین حاجی کریم لو؛ نرگس حریریان و محمد بهرامی از بین 414 اثر مجسمه، آثاری را انتخاب می‌کنند.

چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، پوستر، عکاسی، سفال و سرامیک، مجسمه‌سازی، تصویر‌سازی، کاریکاتور، فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی و همایش 10 بهمن تا 14 اسفند‌ماه امسال برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 156534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز