گروه اقتصادی: رئیس‌کل بانک مرکزی با اعلام این‌که حجم نقدینگی در کشور به 113 هزار و 700 میلیارد تومان رسیده است، اظهار داشت: با انتشار اوراق مشارکت رشد نقدینگی مهار می‌شود.

دکتر ابراهیم شیبانی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی که برای دفاع از لایحه2فوریتی دولت مبنی بر مجوز انتشار10هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در صحن علنی مجلس حاضر شده بود در دفاع از این لایحه گفت: حدود 6 ماه پیش اجازه انتشار 20 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت تصویب شد که این رقم با استقبال خوب مردم روبرو شد به طوری که تاکنون 18 هزار میلیارد ریال آن به فروش رفته است و با فروش این اوراق مشارکت 5 درصد حجم نقدینگی کشور کم شده است.

شیبانی تصریح کرد: در حال حاضر میزان نقدینگی یک میلیون و 137 هزار و 397 میلیارد ریال (113 هزار و 700 میلیارد تومان) است و اگر بتوانیم 10 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت بفروشیم، موفق به مهار 9/4 درصدی نقدینگی و 5/1 تا 2 درصدی تورم خواهیم شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه به2فوریت لایحه‌ای رای مثبت دادند که در صورت تصویب نهایی آن، دولت مجاز به انتشار 10 هزار میلیارد ریال (یک هزار میلیارد تومان) اوراق مشارکت خواهد بود.

کد خبر 15690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز