گروه شهری: اعمال مدیریت یکپارچه بر شهر و حریم 6 هزار کیلومتری پایتخت ضروری است.

مدیرکل حریم شهرداری تهران با اشاره به تهیه طرح جامع حریم تهران، بر لزوم مدیریت یکپارچه شهر و حریم پایتخت تاکید کرد و گفت: ایجاد یک مدیریت واحد میان شهر و حریم و بررسی مسائل آن به‌طور مشترک، موجب موفقیت‌های زیادی در این زمینه می‌شود.سیدصباح‌الدین متقی گفت: براساس اسناد فرادست برنامه 5 ساله شهرداری باید مدیریت شهر و حریم شهر یکپارچه باشد. وی با اشاره به روند تهیه طرح جامع حریم تهران خاطرنشان کرد: این طرح پس از طی فرایند تصویب به‌عنوان یک سند فرادست برای دست اندرکاران عرصه حریم خواهد بود و می‌تواند شرایطی را ایجاد کند تا برخی بلاتکلیفی‌های موجود در این حوزه برطرف شود.

متقی با اشاره به اهداف تهیه طرح جامع حریم پایتخت افزود: صیانت از حریم در گام اول و در گام بعدی ایجاد اماکن گردشگری، خدماتی، تفرجگاهی و فضای سبز براساس اسناد فرادست و طرح جامع مصوب از اهداف این طرح است که با شناسایی و امکان سنجی در پهنه‌ها برای ایجاد این اماکن دنبال می‌شود.وی در مصاحبه با همشهری همچنین از کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهر تهران خبر داد که بر مبنای آن از نیمه دوم سال آینده به‌صورت هوشمند و بدون نیاز به استفاده از نیروهای انتظامی ساخت و سازهای غیرمجاز رصد خواهد شد.

به‌عنوان نمونه، در نقاطی که احتمال بروز تصرف و استقرار جمعیت بالاست سیستم کنترل نامحسوس مداربسته به‌صورت 24 ساعته، در نقاط با خطر پذیری متوسط از طریق هلی‌کوپتر‌های بدون سرنشین به‌صورت هفتگی و در نقاط با خطر جمعیت‌پذیری کم از تصاویر ماهواره‌ای در برنامه کنترل حریم استفاده خواهد شد. مدیرکل حریم شهر تهران تاکید کرد: از سال 87 نیروهای مسلح دستور اکید دارند هر گونه ساخت‌وساز غیرمجاز را تخریب کنند که در کنار آن توافقاتی با اداره کل منابع طبیعی و وزارت راه و ترابری نیز در این‌باره صورت گرفته است.

کد خبر 157007
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز