همشهری آنلاین: سایت‌های خبری در اتریش عکسی از سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین را منتشر کرده که در حال توصیه به رئیس جمهور اتریش است.

ابراهیم شیبانی
ابراهیم شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در دیدار حضوری با رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه اتریش خواستار محکومیت ترور دانشمند ایرانی شهید مصطفی احمدی روشن شد.

توصیه سفیر ایران به رئیس جمهور اتریش در مراسمی که روز جمعه به مناسبت سال جدید توسط هاینس فیشر رییس‌جمهوری اتریش با حضور حدود 140 هیأت خارجی برگزار شده بود مطرح شد.

در این مراسم ابراهیم شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین خطاب به هاینس فیشر رئیس جمهوری اتریش گفت: می‌دانید که ایران کشوری فرهنگی است و ما به فرهنگ و نفوذ فرهنگی‌مان افتخار می‌کنیم.

شیبانی تصریح کرد: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و آینده نیز این موضوع را نمایان‌تر خواهد کرد.

سفیر ایران در اتریش با اشاره به ترور شهید احمدی روشن خطاب به فیشر افزود: آقای رییس‌جمهوری! دانشمندان ایرانی را ترور و خانواده‌هایشان را عزادار می‌کنند؛ عجیب این‌که آنان که پشت این ترورها هستند، خود را معلم حقوق بشر می‌دانند.

شیبانی افزود: در حالی که ترور عملی خلاف اخلاق و حقوق بشر است؛ ما انتظار داریم جنابعالی و ملت بزرگ اتریش این عمل تروریستی را محکوم کنید.

در این مراسم سفیر جمهوی اسلامی ایران در اتریش مطالبی با مضمون یادشده خطاب به میشاییل اشپیندلگر وزیر امور خارجه و والدنر قائم مقام وزیر خارجه اتریش بیان کرد.

رئیس جمهوری اتریش نیز در جمع 140 هیات خارجی در وین گفت: کشورش از رویکرد مذاکره گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران حمایت می کند.

این سخنان در حالی مطرح شد که همیشه یکی دو کشور اروپایی سعی می‌کنند در این زمینه اظهار نظر کنند.

چندی پیش وزیر امور خارجه اتریش تاکید کرد که فرانسه و آلمان نباید برای دیگر اعضای اتحادیه اروپا تعیین تکلیف کنند.

به گزارش ایرنا، هاینس فیشر رییس جمهوری اتریش در همین راستا در جمع سفرا گفت: تلاش ما این است که ایران و گروه 1+ 5 به میز مذاکره بازگردند.

کد خبر 157087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز