گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که در جریان مذاکراتی که در سفر به اندونزی و ترکیه انجام می‌دهد، تلاش می‌کند به ابهاماتی که مخالفان فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان در افکار عمومی ایجاد کرده‌اند، پاسخ دهد.

غلامعلی حداد عادل که صبح روز چهارشنبه در رأس هیأتی از مجلس و وزارت امورخارجه به اندونزی سفر کرد، پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران مستقر در فرودگاه مهرآباد، تأکید کرد: کشورهای اندونزی و ترکیه، مسلمان، آسیایی و بزرگ هستند که جمهوری اسلامی با آنها روابط گسترده‌ای دارد.

به گزارش مهر، وی افزود: این سفر در جهت گسترش روابط سیاسی و همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک و مذاکره در خصوص موارد مورد علاقه انجام می‌شود. رئیس مجلس خاطرنشان کرد: روابط ایران با اندونزی به قدمت روابط با ترکیه نیست ولی آینده خوبی برای روابط با آن کشور پیش‌بینی می‌شود.

حداد عادل گفت: در این سفر در خصوص روابط سیاسی و همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک دو کشور و طرح‌هایی که در دست اقدام است بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

وی با اشاره به ریاست جمهوری اسلامی بر مجمع پارلمان آسیا، اظهار داشت: اندونزی کشوری است که بعد از ایران ریاست پارلمان مذکور را بر عهده می‌گیرد و در مذاکره با مقامات آن کشور و همچنین رئیس مجلس ترکیه در خصوص این نهاد نوپا در جهت گسترش فعالیت‌های آن گفت‌وگو خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید آیا در این سفر در خصوص پرونده هسته‌ای ایران نیز مذاکره می‌شود، توضیح داد: طبعاً در جریان مذاکراتی که در این سفر صورت می‌گیرد در خصوص اهداف ایران از فعالیت‌های هسته‌ای نیز بحث و تبادل نظر می‌شود و تلاش می‌کنیم به ابهاماتی که مخالفان این فعالیت‌های صلح‌آمیز در افکار عمومی ایجاد کرده‌اند، پاسخ دهیم.

به گزارش ایرنا، حداد عادل در پایان در خصوص این‌که آیا حامل پیام از سوی مقامات عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی برای مسئولان اندونزی و ترکیه هست، با رد این مسئله تأکید کرد که اصل سفر وی یک پیام است.

حداد عادل در طی این سفر شش روزه که به دعوت رسمی رؤسای مجالس کشورهای اندونزی و ترکیه انجام می‌شود، با رؤسای جمهور، نخست وزیر، رؤسای مجالس و سایر مقامات بلندپایه دو کشور دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین راه‌های دستیابی به راهکارهای مناسب برای گسترش و تعمیق هرچه بیشتر روابط در زمینه‌های مختلف خصوصاً مناسبات پارلمانی به بحث و گفت‌وگو خواهد پرداخت.

کد خبر 15793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز