چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

علی اکبر ولایتی ضمن تاکید بر ادامه مذاکرات و دستیابی به نتایج مطلوب تاکید کرد: در شرایط فعلی فکر می‌کنیم درهای مذاکرات، کار با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گفتگو با آقای البرادعی مفتوح بوده و قابل دنبال شدن است.

وی گفت: همچنین خوشبین هستیم که به نتایجی برسیم منتهی این گفتگوها باید با حسن نیت ادامه یابد.

به گزارش مهر  مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در مصاحبه اختصاصی با سه روزنامه مهم لیبراسیون فرانسه، ریپوبلیکای ایتالیا و لوتامپ سوئیس به تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

علی اکبر ولایتی در این مصاحبه در پاسخ به سئوال خبرنگار ارشد سه نشریه یاد شده در موضوع اتمی تاکید کرد: 5/3 سال است که تمرکز غرب بر تعلیق است و ما مدت 5/2 سال همین خواسته تعلیق را پذیرفتیم با امید به اینکه مشکل حل شود و این نشان می‌دهد که تعلیق برای ما تابو نبوده و ما می‌گوییم 5/2 سال کافی است.

وی افزود: پس از این مدت که ما پیشنهادات طرف مقابل را که روح حاکم بر آن تعلیق بود برای 5/2 سال مورد توجه قرار دادیم، متوجه شدیم که غرض اصلی پیشنهاد کنندگان این است که ما به توانایی استفاده از انرژی هسته‌ای‌صلح آمیز نرسیم و این خط قرمز ماست.

ولایتی خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم نداشتن تکنولوژی هسته‌ای صلح آمیز این خط قرمز ماست، این نکته که این توانایی کاربرد نظامی نداشته باشد هم خط قرمز ماست و تاکید داریم که این توانایی واجد کاربری نظامی نشود بنابراین، این در چارچوب قرارداد عدم اشاعه است که آن را امضا کردیم، پس اگر برنامه ما در چارچوب این معاهده است پس جزو حقوق ماست.

مشاور مقام معظم رهبری در خصوص مقاومت لبنان نیز اظهار داشت:‌ باید از اینکه حزب الله با بکارگیری سلاح خود از لبنان خاک کشور دوست شما دفاع کند، حمایت نمائید. توجه کنید که یک گروه کوچک چون حزب الله چگونه با شجاعت در برابر حمله شدید اسرائیل دفاع می‌کند.

کد خبر 15796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز