چهار روز بعد از شکست سنگین پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان، مردان مصطفی دنیزلی یکشنبه در هفته بیست و سوم لیگ برتر میزبان ذوب‌آهن هستند.

فوتبال

پرسپولیس که در نیم فصل دوم با حضور مصطفی دنیزلی متحول شده و پیش از دریافت 4 گل از نفت آبادان 2 پیروزی متوالی مقابل شاهین و مس سرچشمه به دست آورده بود، امروز روز سختی مقابل ذوب‌آهن خواهد داشت، زیرا پرسپولیس بعد از هفته بیست و دوم روزهایی بحرانی را سپری کرد و بازیکنان علاوه براینکه جریمه شدند، مورد غضب دنیزلی نیز قرار گرفتند. در این میان، عملکرد میثاق معمارزاده انتقادهای بسیاری را برانگیخت و اشتباهات پی‌درپی این دروازه‌بان در بازی با نفت آبادان باعث نگرانی کادرفنی شده است.

در روزهای گذشته گفته می‌شد دنیزلی از میثاق معمارزاده در هفته بیست و سوم استفاده نخواهد کرد و حسین هوشیار جایگزین او خواهد شد. دروازه‌بان جدید پرسپولیس که بعد از جدایی علیرضا حقیقی از تیم شهرداری یاسوج به این تیم پیوست، در این رابطه می‌گوید: «راستش را بخواهید هیچ آماده‌باشی به من نداده‌اند و هیچ‌یک از اعضای کادرفنی به من نگفته‌اند که مقابل ذوب‌آهن حتما بازی خواهم کرد. با این حال من آماده بازی با ذوب‌آهن هستم و اگر کادرفنی صلاح بداند می‌توانم در این دیدار به میدان بروم.»

او اضافه می‌کند: «من هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ بدنی شرایط ایده‌آلی دارم. نه تنها مقابل ذوب‌آهن بلکه مقابل استقلال هم می‌توانم بازی کنم. برخلاف تصور خیلی‌ها من دروازه‌بان کم‌تجربه‌ای نیستم و دیدید که در بازی شهرداری یاسوج و استقلال عملکردم چگونه بود. من به توانایی‌های خودم اعتقاد دارم و می‌توانم برای پرسپولیس بازیکن مفیدی باشم.»

با این حال، عملکرد شنبه میثاق معمارزاده در تمرین پرسپولیس، کادرفنی این تیم را دچار تردید کرده است. معمارزاده تمرین خوبی انجام داد و گفته می‌شود حضور حسین هوشیار در ترکیب پرسپولیس قطعی نیست. البته هوشیار هم می‌گوید: «هر دروازه‌بانی روزهای اوج و افت دارد. به‌نظر من همه باید به معمارزاده کمک کنند تا از این وضعیت خارج شود. من خودم دروازه‌بان هستم و می‌دانم میثاق چه می‌کشد. واقعا دلم برای او می‌سوزد و امیدوارم هر چه زودتر به شرایط خوبی که دارد، نزدیک شود.»

ترکیب احتمالی

به غیر از وضعیت نامشخص دروازه‌بان پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن گفته می‌شود ترکیب احتمالی این تیم به این ترتیب است؛ هادی نوروزی، مهرداد اولادی و غلامرضا رضایی نقش مهاجمان پرسپولیس را ایفا خواهند کرد. مازیار زارع، علی کریمی و محمد نوری هافبک‌های این تیم هستند و مجتبی شیری و نورمحمدی 2 دفاع وسط. احتمالا هادی شکوری دفاع چپ بازی خواهد کرد ولی برای دفاع راست 3 گزینه پیش‌رو‌ست. مهدوی‌کیا، آقازمانی و علی‌عسگر شانس بازی در این پست را دارند.

پیش از دربی

این مسابقه یک هفته قبل از بازی دربی انجام می‌شود و بازیکنان پرسپولیس امیدوار هستند که با پیروزی مقابل ذوب‌آهن با روحیه‌ای بالا به مصاف استقلال بروند؛ به‌خصوص که ذوب‌آهن درخشش سال‌های گذشته را ندارد و در آخرین مسابقه خود نیز مقابل ملوان به تساوی ناامیدکننده‌ای دست یافت. مردان منصور ابراهیم‌زاده در 4 بازی دیگر نیم فصل دوم، 3شکست و یک پیروزی را تجربه کرده‌اند. البته آنها نیز در این شرایط به فکر رسیدن به پیروزی هستند تا خود را برای بازی بزرگ با استقلال در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در این ورزشگاه آماده کنند و با این برد در جدول لیگ بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرند. خسرو ابراهیمی، مدیرعامل ذوب‌آهن درباره این مسابقه می‌گوید: «بازیکنان تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و هم‌قسم شده‌اند که پرسپولیس را شکست دهند و من هم اعتقاد دارم که پرسپولیس را شکست خواهیم داد.»

بازیکنان ذوب‌آهن بعد از بازی با ملوان به‌دلیل مشکلات مالی قصد نداشتند که در تمرینات این تیم شرکت کنند. مدیرعامل ذوب‌آهن در این باره اضافه می‌کند: «بعد از جلسه هیأت‌مدیره با بازیکنان قرار شد که بعد از بازی با پرسپولیس بازیکنان مطالبات معوقه خود را دریافت کنند.» پرسپولیس در حال حاضر تیم 29 امتیازی جدول است و جایگاهی بهتر از نهم ندارد و ذوب‌آهن با 28 امتیاز سایه‌به‌سایه آنها در رتبه دهم قرار گرفته است.

کد خبر 158568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز