جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۶
۰ نفر

گروه دانش: یک مطالعه که به تازگی نتایج آن منتشر شده است، نشان می‌دهد حدود 70 درصد از وب‌سایت‌ها دارای آسیب‌پذیری و نواقصی هستند که آنها را در خطر هک شدن قرار می‌دهد.

یک سال پیش آکیونتیکس (Acunetix)، شرکت امنیت وب سایت، اسکن کردن سایت‌های تجاری و غیرتجاری را آغاز کرد تا آسیب‌پذیری‌ها و نواقص آنها را مشخص کند. طبق اعلام آکیونتیکس، از میان 3200 سایت اسکن شده، 70 درصد دارای آسیب‌پذیری در حد متوسط یا درجه بالای خطر بوده‌اند.

تحلیلگران این شرکت معتقدند احتمال بسیار زیادی وجود دارد که هکرها این آسیب‌پذیری‌ها را بیابند و از آنها برای سرقت اطلاعاتی استفاده کنند. آکیونتیکس در بیانیه‌ای عنوان کرده است که طبق نتایج به دست آمده، مشکل کاربردهای نامطمئن سایت‌ها کاملا نادیده انگاشته شده‌اند و این آمار و ارقام باید موسسات را به یک نگاه جدی به زیرساخت‌های امنیتی خود وادار کنند.

هک شدن‌های اخیر TJX، UCLA و Dolphin Stadium  ثابت می‌کند که این مشکل به اندازه کافی اساسی و واقعی است و اینطور به نظر می‌رسد که ماندگار خواهد بود.

این بررسی همچنین نشان داده است که به طور متوسط 91 درصد از وب‌سایت‌های اسکن شده حاوی یک نوع نقص بودند.

طبق اعلام آکیونتیکس، بطور متوسط  66 نقطه آسیب‌پذیری در هر وب‌سایت کشف شد که در مجموع 210 هزار مورد از نواقص و آسیب‌پذیری‌ها در میان 3200 سایت اسکن شده وجود داشت.

کد خبر 15862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز