دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

تازه ترین گزارش های آماری دریافتی نشان می دهد: در تیرماه امسال گروه واسطه گران مالی شامل شرکت های سرمایه گذاری، بانک ها و هلدینگ ها به طور کامل به حاشیه رانده شده اند.

به گزارش همشهری، کمترین تعداد خریداران در دوره سپری شده از تابستان امسال دستور خریدهای خود را برای سهام این سه گروه صادر کرده اند. در این میان روند تقاضا برای سهام هلدینگ ها، همچنان نامساعد است.
سه هلدینگ غدیر، سرمایه گذاری بانک ملی و سرمایه گذاری بازنشستگی که در مجموع 12 درصد کل ارزش جاری بورس تهران را در اختیار گرفته اند، ظرف یک ماه اخیر فقط با تقاضای 67 خریدار مواجه شده اند. بیشتر این خریداران، شرکت ها و اشخاص حقوقی بوده اند و عملاً سهامداران خرد سهام این گروه را از فهرست تقاضای خود خارج کرده اند.
در این مدت تقاضا برای خرید سهام بانک ها نیز به شدت کاهش یافت، با توجه به بسته ماندن نماد دو بانک اقتصاد نوین و کارآفرین، ظرف روزهای گذشته 610 نفر در صف خرید سهام بانک ها ایستادند. ارزش کل دادوستدهای صورت گرفته بر سهام این گروه 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

در میان واسطه گران مالی، سرمایه گذاری ها از وضع به نسبت بهتری برخوردارند، به طوری که در تیرماه یک هزار نفر 13 میلیارد ریال از نقدینگی خود را برای خرید سهام شرکت های سرمایه گذاری پرداخته اند.


این گزارش حاکی است: در حال حاضر سهام شرکت های خودروسازی با فاصله بسیار از سایر گروه ها پرطرفدارترین سهام بورس تهران هستند. از ابتدای تابستان تاکنون ۱۴ هزار نفر در صف خرید سهام خودرو ایستاده اند و 428 میلیارد ریال از نقدینگی خود را برای سهام شرکت های خودروسازی و قطعه سازی فعال در بورس پرداخته اند.
بر اساس این گزارش، در آغاز تابستان 85 دو گروه معادن و فلزات در مجموع با 9500 خریدار و مجموعه تولیدکنندگان محصولات شیمیایی، پتروشیمی و دارو با حدود8 هزار خریدار پس از گروه خودروسازان، رتبه های بعدی را در جدول تقاضا به خود اختصاص داده اند.
مجموعه انبوه سازان و تولیدکنندگان سیمان نیز در رتبه بعدی جای گرفته اند.

کد خبر 1605

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز