گروه اجتماعی: تأمین نشدن ارز مورد نیاز دانشجویان ایرانی در خارج از کشور موجب مراجعه خانواده‌ها به وزارت علوم و تشکیل صف در این باره در مقابل ساختمان وزارت علوم شد.

 همچنین ناهماهنگی وزارت علوم و بانک مرکزی نیز به این مشکل دامن زده است. معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم با عذرخواهی از دانشجویان و خانواده‌های آنان به‌دلیل مشکلات و کاستی‌های متعدد به‌وجود آمده برای آنها در دریافت ارز تحصیلی گفت: پس از آنکه بانک مرکزی مقررات ارزی را تغییر داد و پرداخت ارز دانشجویی منوط به تأیید وزارت علوم شد، این اداره کل، داوطلبانه مسئولیت بررسی مدارک متقاضیان و صدور نامه‌های مربوط را پذیرفت.

به گفته حسن مسلمی‌نائینی، متأسفانه روزانه بیش از 50 نفر به علت عدم همکاری مناسب، جهت تغییر نام بانک به بانک یا شعبه دیگر و دریافت معرفی‌نامه به این وزارتخانه مراجعه می‌کنند. وی به مهر افزود: به تازگی با توجه به هماهنگی‌ای که مدیران بانک مرکزی انجام داده‌اند، اسامی ثبت‌نام‌کنندگان برای بانک‌ها ارسال خواهد شد و از طریق وبگاه اداره کل امور دانشجویان خارجی به اطلاع متقاضیان رسانده می‌شود تا به بانک‌های مربوطه مراجعه کنند.

کد خبر 160787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز