گروه ادب وهنر: بنیاد سینمایی فارابی فیلم‌های منتخب سینمای جهان را اکران می‌کند.

سینمای جهان

«پسرکی با دوچرخه»، «عقاب»، «درخت زندگی»، «میکائیل»، ‌«انسان‌های آزاد»، ‌«جنایت هنری»، «سد999»، ‌«النا»، ‌«زن، اسلحه و فروشگاه ماکارونی»، «روزی روزگاری در آناتولی» و «اسب تورین» فیلم‌هایی هستند که در قالب طرح اکران فیلم‌های برگزیده خارجی در 3سینمای تهران اکران می‌شوند.

بنا به اعلام ستاد اکران فیلم‌های فارابی، 3سینمای پردیس ملت3، فرهنگ2 و شهر قصه سئانس‌های آخر خود را به نمایش فیلم‌های سینمایی منتخب خارجی اختصاص داده‌اند. این سه‌سالن به تجهیزات پخش دیجیتال مجهز شده‌اند و نسخه دیجیتالی فیلم‌های یاد شده در این سینماها به زبان اصلی با زیرنویس فارسی نمایش داده می‌شود.

مدت زمان اکران این فیلم‌ها برای یک دوره 4هفته‌ای تعریف شده که این مدت باتوجه به میزان استقبال تماشاگران کاهش یا افزایش خواهد یافت.

اولین گام از مجموعه برنامه اکران فیلم‌های خارجی، با اکران «پسرکی با دوچرخه» ساخته ژان پیر و لورک داردن محصول 2011 فرانسه، بلژیک و ایتالیا برداشته شده است. این فیلم از 24 بهمن اکران شده و در روزهای آتی قرار است آثاری چون «درخت زندگی» برنده نخل طلای کن 2011، «روزی روزگاری در آناتولی» برنده بزرگ هیات داوران کن و «اسب تورین» فیلم ستایش شده شصت‌و یکمین جشنواره برلین اکران عمومی شوند.فارابی درحالی اکران فیلم‌های خارجی را به صورت جدی دنبال می‌کند که در سال‌های اخیر نمایش عمومی محصولات سینمای جهان دچار فراز و نشیب‌های فراوانی شده بود، به‌طوری که در 2سال اخیر تنها 3 فیلم خارجی در سینماهای تهران به نمایش درآمد.

نادیده گرفتن طیف گسترده علاقه‌مندان سینمای جهان به بهانه کمبود سالن، بارها مورد انتقاد کارشناسان قرارگرفته و حالا با اکران چندین فیلم شاخص خارجی، شاید بتوان به جذب مخاطبانی تازه به سالن‌های سینما امیدوار بود. تجربه نشان داده طرح‌هایی از این جنس تنها درصورت برنامه‌ریزی مدون و اطلاع‌رسانی درست می‌توانند به توفیق برسند. تداوم اکران فیلم‌های خارجی در 3سینمایی که قرار است این آثار را به نمایش عمومی درآورند در کنار تبلیغات مناسب و گسترده می‌تواند به موفقیت طرح تازه فارابی یاری رساند.

کد خبر 161314

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز