چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین-فرانک عطیف: بعد از بالاگرفتن شکایت شرکت چینی بر سر حقوق نام آی پد در چین و حکم دادگاه به جمع کردن آی پد از فروشگاه ها؛ اپل هم این شرکت را به تعقیب قضائی و شکایت تهدید کرد.

اپل معتقد است شرکت پروویو تکنولوژی که دفتر اصلی‌اش در  شهر شن‌ژن قرار دارد اطلاعات غلط  و مغایر با حقیقت در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

بنا به گزارش "آل ثینگز دی"، این شرکت طی نامه‌ای  به بناینگذار پروویو، یانگ رانگ شان آنها را تهدید به پیگیری قانونی کرده و او را متهم به ابراز بیانیه‌ها و سخنان گمراه‌کننده و غلط علیه شرکت بزرگ فناوری کوپرتینو کرده است.

در این نامه آمده است:" درست نیست که اطلاعات مغایر با واقعیت به رسانه‌ها داده شود بویژه وقتی چنین افشاسازی‌هایی به اشتباه تاثیر منفی بر شهرت اپل دارد و به آن آسیب می‌رساند".

بنا به گزارس سی نت، ژی ژیانگویی، یکی از وکلای شرکت فناوری پروویو در گفت‌و گو با اسوشیتدپرس گفته است دادگاه خلق اینترمدیه یت در شهر هویی‌ژوو روز جمعه به جمع‌آوری ای‌پد از خرده‌فروشی‌ها حکم داده است.

با این حال طبق گزارش‌ها این حکم در حدی که شرکت پروویو می‌خواسته نبوده است. آنها از مسئولان بخش تجاری و اقتصادی خواسته‌اند فروش آی پد در 40 شهر متوقف شود.

مسئولان اپل نسبت به این موضوع واکنش سریعی نشان ندادند. اما پیش از این گفته بودند که آنها چند سال پیش در این رابطه قراردادی با این شرکت چینی امضا کرده بودند که حالا طبق گفته آنها این شرکت به آن اهمیت نمی‌دهد.

یکی از نمایندگان اپل در گفت‌و‌گو با سی نت گفته است: "ما حقوق جهانی پروویو را درخصوص استفاده از نام تجاری آی‌پد در 10 کشور مختلف، چند سال پیش خریدیم. پروویو نمی‌خواهد این توافقنامه را در چین محترم بشمارد و پیش از این دادگاهی در هنگ‌کنگ به نفع اپل رای داده است".

پروویو می‌گوید یکی از شعبه‌هایش این نام را سال‌ها پیش به اپل فروخته است و این دفتر حق انجام چنین کاری را نداشته است. آنها گفته‌اند پیش از این مدام از شرکت اپل خواسته بودند در این رابطه بدون پیگیری قانونی و رفتن به دادگاه به توافق برسند اما اپل به تقاضاهای آنها پاسخ نداده بود.

نمایندگان این شرکت چینی، همچنین اپل را تهدید کرده‌اند که علیه‌شان در دادگاه‌های آمریکا اقامه دعوی کرده و خواستار غرامتی 2 بیلیارد دلاری خواهند شد. یکی از وکلای این شرکت گفته است احتمالا دادخواستی هم درباره شرایط خرید نام آی پد از سوی اپل و این‌که توافق کرده بود محصولاتی تولید نخواهد کرد که با تولیدات پروویو رقابت کنند؛ ارائه خواهد داد.

از طرف دیگر جلسه‌ای هم اوایل روز چهارشنبه در دادگاه ایالتی  پودانگ در همین زمینه برگزار شد.

اپل همچنین نسبت به حکم دادگاه شن ژن اعتراض کرده است. دیوان عالی گوانگ‌دونگ قرار است در تاریخ 10 اسفند به این پرونده رسیدگی کند.

کد خبر 161349
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز