چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم داستانی 100 ثانیه‌ای "نگون فنگ" که حمایت بشر دوستانه ایران در سومالی را به تصویر می‌کشد، 4 اسفند در پردیس سینمایی آزادی اکران می‌شود.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین "مصطفی آتش مرد" کارگردان این فیلم کوتاه گفت: "نگون فنگ" فیلم داستانی است که در لابه‌لای نمایش دست پسرکی که مشغول نقاشی است، مخاطب صحنه‌هایی از جنگ و مردان اسلحه به دست را می‌بیند.

پسرک نوک اسلحۀ سربازان را رو به پایین نقاشی می‌کند و در اصطلاح نظامی به این حرکت "نگون فنگ" می‌گویند که به نوعی بیانگر صلح و آتش بس است.

آتش مرد افزود: به دنبال قحطی در کشور سومالی و طی تفاهمنامه‌ای که با جمعیت هلال احمر امضاء شده بود، اواخر پاییز سال جاری به همراه "امیر قشلاقی" به عنوان دستیار کارگردان و صدابردار، برای ثبت و پوشش فعالیتهای بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به "موگادیشو" اعزام شدیم  و حاصل این سفر2 پروژۀ مستند 26 دقیقه¬ای و یک فیلم داستانی 100 دقیقه‌ای بود.

وی گفت: این آثار روایتی مستند از زندگی قحطی زدگان سومالی هستند که در حال حاضر در پایتخت این کشور (موگادیشو) در کمپ‌های جمعیت هلال احمر ایران سکونت دارند.

آتش مرد با بیان این که دو مستند 26 دقیقه ای این پروژه در حال تدوین است گفت: فیلم مستند "حافظۀ موگادیشو" زندگی پسر بچه‌ای را روایت می‌کند که تمام روز خودش را سرگرم ساخت مجسمه‌های سفالی می‌کند.

"حافظۀ موگادیشو" به زندگی مردم سومالی در کمپ‌های جمعیت هلال احمر ایران با محوریت این کودک می‌پردازد.

این آثار مستند با مشارکت جمعیت هلال احمر و حوزه هنری استان تهران و به سفارش خانۀ مستند ایران، برای پخش در شبکۀ سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکۀ IFILM تولید شده است.

 

 

کد خبر 161362

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز