همشهری آنلاین: هرتا برلین در نخستین هفته با هدایت اتو ره‌هاگل هم نتیجه‌ای بهتر از شکست به دست نیاورد. این هفته همچنین روند پیروزی‌های بوروسیا مونشن‌گلادباخ متوقف شد و بایرن مونیخ فرصت یافت بار دیگر به مکان دوم جدول بازگردد.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ یک - هامبورگ یک

در نخستین دیدار هفته (شامگاه جمعه، ۵ اسفند) هامبورگ موفق شد بوروسیا مونشن‌گلادباخ را در خانه حریف متوقف کند. گل گلادباخ را هنکه در دقیقه ۴۵ و گل هامبورگ را آرسلان در دقیقه ۵۶ به ثمر رساند. میزبان این دیدار در صورت پیروزی با دورتموند صدرنشین هم‌امتیاز می‌شد. نتیجه این مسابقه به بایرن مونیخ این موقعیت را داد تا به مکان دوم جدول بازگردد.

پادشاه اتو برای نخستین بار در آگسبورگ

این نخستین هفته در فصل جاری است که هرتا برلین با هدایت اتو ره‌هاگل مشهور به "پادشاه اتو" به میدان رفت. این سرمربی ۷۳ ساله تا سال ۲۰۱۰ هدایت تیم ملی فوتبال یونان را بر عهده داشت و در سال ۲۰۰۴ به همراه شاگردانش قهرمان اروپا شد. ره‌هاگل از نظر تعداد امتیاز موفق‌ترین سرمربی تاریخ بوندس‌لیگاست. او از ۸۲۴ بازی در این لیگ ۱۳۶۶ امتیاز اندوخته است؛ رکوردی که هنوز هیچ مربی‌ای موفق به شکستن آن نشده است.

آگسبورگ ۳ - هرتا برلین 0

اولین مهمانی ره‌هاگل در آگسبورگ در تاریخ لیگ برتر آلمان اما با خوشی به پایان نرسید. میزبان این دیدار با ۳ گل از هرتا برلین پذیرایی کرد. دو گل شاگردان یوس لوهوکای هلندی در طول تنها ۱۰۰ ثانیه به ثمر رسید. هرتا برلین با این حساب هر ۶ دیدار نیم‌فصل دوم را پی‌درپی با شکست به پایان برده است. این تیم پیروز هیچ‌یک از ۱۲ دیدار قبلی خود نبوده است.

ماینتس ۴ - کایزرزلاترن 0

سنگین‌ترین شکست روز شنبه در شهرآورد غرب رقم خورد. ماینتس در این دیدار انتقام شکست بازی نیم‌فصل نخست را گرفت. شاگردان توخل، جوان‌ترین سرمربی بوندس‌لیگا، چهارمین شکست پی‌درپی را به مهمان بحران‌زده خود تحمیل کردند. کایزرزلاترن در ۱۳ دیدار پیشین خود پیروز نبوده است. ماینتسی‌ها که در دیدار رفت این فصل سه بر یک از لاترنی‌ها شکست خورده بودند، در نیم ساعت اول این بازی ۳ گل به ثمر رساندند.

وولفسبورگ 1 - هوفن‌هایم ۲

مهمان این دیدار تیم برتر میدان بود و در نهایت هم به حق پیروز مسابقه لقب گرفت. وولفسبورگ با وجود این تا لحظه آخر دست از تلاش برنداشت. هوفن‌هایم بر خلاف هرتا با تعویض مربی سیر صعودی در پیش گرفته است. مارکوس بابل که پیش از این هرتا را هدایت می‌کرد، این هفته (پس از دو تساوی) نخستین پیروزی خود با شاگردان جدیدش را جشن گرفت. این اولین پیروزی هوفن‌هایم در خانه وولفسبورگ در تاریخ بوندس‌لیگا به شمار می‌رود.

اشتوتگارت ۴ - فرایبورگ 1

مارتین هارنیک اتریشی در این دیدار هم برای اشتوتگارت گلزنی کرد؛ دو بار. مهمان قعرنشین شهرآورد جنوب در نیمه نخست از نظر بازی از شاگردان برونو لابادیا برتر بود. فرایبورگی‌ها در آغاز نیمه دوم هم دیرک دروازه اشتوتگارت را به لرزه درآوردند. ۴۶ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه "مرسدس بنز" اما در نهایت شاهد پیروزی پر گل اشتوتگارت بودند. در این دیدار یک پنالتی به سود میزبان هم از چشمان داور دور ماند.

کلن 0 - بایر لورکوزن ۲

این هفته پنجاه و چهارمین شهرآورد کلن-لورکوزن هم انجام شد؛ شهرآوردی که به ششمین شکست خانگی کلن در فصل جاری انجامید. این آمار کلن را در کنار هرتا برلین بحران‌زده قرار داده است. میزبان این دیدار هر سه بازی قبلی خود را باخته و شش دیدار از هفت مصاف قبلی خود را با شکست به پایان برده است. در این دیدار هم یک پنالتی به سود کلن از نظر داور دور ماند. به ثمر رسیدن این پنالتی شاید نتیجه نهایی را تغییر می‌داد.

کلن-بایر

وردربرمن 0 - نورنبرگ 1

در آخرین دیدار شنبه نورنبرگ به خانه برمن رفت. میزبان این دیدار که از غول‌های فصل جاری در دیدارهای خانگی محسوب می‌شد، بر خلاف هفته‌های اخیر بازی روانی از خود به نمایش نگذاشت و دومین شکست خانگی فصل را پذیرفت. این سه امتیاز شیرین نورنبرگ را دو پله در جدول بالا کشید و از هراس سقوط به دسته پایین‌تر تا حدی رهانید. تک‌گل دقیقه ۶۹ نورنبرگ به ۵۱۵ دقیقه بازی بدون شکست شاگردان شاف در لیگ آلمان پایان داد.

بایرن مونیخ ۲ - شالکه 0

در نخستین دیدار یکشنبه (۷ اسفند) بایرن مونیخ از موقعیتی که هامبورگ در اختیارش گذاشته بود به خوبی استفاده کرد. این تیم مهمان خود - شالکه - را شکست داد و مکان دوم جدول را از بوروسیا مونشن‌گلادباخ پس گرفت. بایرن مونیخ عصر یکشنبه به دور از حاشیه‌های تلخ هفته گذشته در چمپیونزلیگ ظاهر شد و با فشار مداوم بر شاگردان هوب استیونس به نتیجه دلخواه خود رسید. هر دو گل میزبان را فرانک ریبری فرانسوی به ثمر رساند.

بوروسیا دورتموند ۳ - هانوفر 1

مصاف تماشایی دو تیم مدعی بوندس‌لیگا پایان‌بخش دیدارهای این هفته بود. در این مسابقه دورتموند صدرنشین از دقیقه دهم به بعد ابتکار عمل را به دست گرفت و در مقابل دیدگان بیش از ۸۰ هزار تماشاگر تیم هفتم جدول را شکست داد. لواندوفسکی لهستانی (دو بار) و پریسیچ کروات گل‌های میزبان را زدند. دیدیر یاکونان، مهاجم ساحل عاجی هانوفر هم با ضربه از راه دور یکی از دیدنی‌ترین گل‌های هفته را به ثمر رساند.

کد خبر 161892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز