چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

محمدحسین قریب به هر پیشنهادی از سوی خبرنگاران برای مصاحبه پاسخ منفی داده و گفته است: «اجازه دهید سریک فرصت مناسب.»

با لغو برنامه 90 به تلویزیون هم نرفت تا سکوتش همچنان ادامه داشته باشد. او البته یک بار مجبور شد پاسخ به یک شایعه را دهد و آن، زمانی بود که یک وب‌سایت با تحلیل انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال از احتمال کناره‌گیری قریب گفته بود. به همین دلیل، محمدحسین قریب در پاسخی کوتاه تاکید کرد که به هیچ‌وجه تمایلی به کناره‌گیری از انتخابات فدراسیون ندارد و بدین‌ترتیب، او این روزها به روز برگزاری انتخابات می‌اندیشد؛ 15 اسفند.

در روزهایی که خیلی‌ها به‌دنبال گزینه وزارت ورزش و جوانان برای انتخابات فدراسیون فوتبال بودند و نام‌هایی چون سروری، سعیدلو و حتی واعظ آشتیانی به عنوان گزینه وزارت شنیده می‌شد، ناگهان نام قریب به‌عنوان گزینه وزارت ورزش به میان آمد. گرچه وزارت ورزش و جوانان تاکنون داشتن گزینه برای انتخابات فدراسیون را تکذیب کرده اما در هفته‌های قبل فشار بسیاری از سوی مجلس شورای اسلامی روی وزارت ورزش و جوانان بود. برخی از آنها مثل باهنر و دهقان براین باورند که وزارت نباید در کار فدراسیون فوتبال دخالت کند و اگر چنین موضوعی ثابت شود، مجلس قرار است به انتخابات فدراسیون ورود کند.

مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در این رابطه می‌گوید: «وزارت ورزش و جوانان این حق را دارد که گزینه‌ای را مدنظر قرار داده و اعلام کند. اینکه به‌طور آشکار و شفاف اعلام کند که چه کسی برای تصدی پست ریاست فدراسیون فاکتورهای لازم را دارد، به عقیده من کار وزارت هیچ اشکالی نخواهد داشت. اتفاقا اعلام گزینه مورد علاقه وزارت نمی‌تواند به منزله دخالت دولت در امور ورزش تلقی شود. در واقع دردسری هم برای فوتبال ایران و از جمله نگرانی بابت تعلیق فوتبال ایران وجود نخواهد داشت.»

با این حال، وزارت ورزش تا حالا از محمدحسین قریب به‌عنوان گزینه این وزارت یاد نکرده است و هاشمی‌طبا معتقد است اعضای این وزارت نباید پنهان‌کاری کنند.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی ادامه می‌دهد: «اگر وزارت ورزش عنوان کند که گزینه‌ای ندارد و به‌طور پنهانی از کاندیدایی حمایت کند، صورت خوشی نخواهد داشت. مثلا اگر فشارهایی برای رسیدن گزینه مورد نظر خود در انتخابات بیاورند، نمی‌تواند انتخابات سالمی برگزار شود. حالا نه وزارت، ممکن است این فشارها از طرف حامیان گزینه‌های دیگر هم صورت بگیرد و اینکه بخواهند به اعضای مجمع فشار بیاورند که به فلان نامزد رای دهند یا رای ندهند، کار خوبی نیست.»

رقابت کفاشیان و محمدی به سود قریب

خیلی‌ها شانس محمدحسین قریب را برای ریاست چهارساله فدراسیون فوتبال زیاد می‌دانند؛ مردی که پیش‌تر بنا به مدیریتش در باشگاه استقلال به شهرت رسید.

او بیشتر از 3 فصل مدیرعامل یکی از 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت بوده است؛ البته در 2 مقطع زمانی. قریب مدیری صبور و محتاط به حساب می‌آید که روزی در باشگاه استقلال به امیرقلعه‌نویی اطمینان کرد و مربی جوان آن دوران را به‌عنوان سرمربی تیمش برگزید. جالب آنکه 3 فصل در مورد مربیگری قلعه‌نویی تردید نکرد و در فصل سوم با استقلال به قهرمانی لیگ برتر دست یافت. قهرمانی با استقلال بزرگ‌ترین دستاورد محمدحسین قریب در حوزه ورزش به حساب می‎‌آید؛ مردی که سابقه عضویت در هیأت‌مدیره استقلال را هم دارد.

قریب البته بعد از استعفا از باشگاه استقلال هیچ‌گاه نخواست به هر نحو در حوزه ورزش پستی داشته باشد. محمدحسین قریب اکنون بعد از نزدیک به 5 سال با نامزدی در انتخابات ریاست فدراسیون به فوتبال بازگشته است. این بار گفته می‌شود او به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان حضور در انتخابات فدراسیون را پذیرفته است و آیا حضورش به منزله قطعی بودن ریاستش در فدراسیون فوتبال است؟ حامیان قریب بر این باورند که او از پشتوانه‌ای قوی برای پیروزی در انتخابات بهره می‌برد و برخی نیز شانس موفقیت را به نفراتی چون علی کفاشیان و عزیز محمدی می‌دهند. آنها معتقدند که کفاشیان و محمدی در میان اعضای مجمع طرفداران بسیاری دارند که در انتخابات به این دو رای می‌دهند. اما یک منبع آگاه از انتخابات فدراسیون درباره رقابت این سه نفر چنین تحلیل می‌کند: «حضور همزمان کفاشیان و محمدی به سود قریب خواهد بود زیرا کفاشیان و محمدی رای‌های یکدیگر را می‌شکنند و با تقسیم رای‌های آنها، قریب می‌تواند رئیس آینده فدراسیون فوتبال شود. »

کد خبر 162150

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز