مجتبی بذرافشان در گفتگو با مهر، گفت: به منظور تسهیل و تسریع روند تایید مدارک دانش آموختگان دانشگاههای کشور که قصد ترجمه مدارکشان را دارند، سامانه ای طراحی شد که با رونمایی از آن در 18 اسفندماه از ابتدای سال آینده فعال خواهد شد.
وی ادامه داد: هم اکنون دانش آموختگانی که نیاز به تاییدیه وزارت علوم دارند، در حال حاضر به وزارت علوم مراجعه می کنند اما با مشکلاتی از قبیل تعداد مراجعه کنندگان و صفهای طولانی مواجه می شوند.
معاون دانشجویان داخل وزارت علوم در ادامه با اشاره به فاز نخست فعالیت این سامانه، اظهار داشت: در فاز نخست پیش بینی شده از طریق این سامانه ابتدا متقاضیان با ارائه درخواست خود، اطلاعات لازم را تکمیل کنند، پس از تایید دانشگاه صادر کننده مدرک، تاییدیه به وزارت علوم ارسال می شود که در این مرحله با تایید این مدرک توسط وزارت علوم، سامانه مذکور به طور خودکار روز و تاریخ را برای مراجعه فرد به منظور دریافت تاییدیه مدرک تعیین می کند.
بذرافشان همچنین از تفویض اختیار صدور تاییدیه مدارک تحصیلی به 10 استان کشور در فاز دوم خبر داد و اضافه کرد: بنا داریم تاییدیه مدارک دانش آموختگان به 10 دانشگاه منتخب در استانهایی که در وزارت امور خارجه نمایندگی دارند، از سوی وزارت علوم تفویض شود.