گروه ادب و هنر: کشمکش بر سر مالکیت مؤسسه فرهنگ و توسعه ایران هنوز میان وزارت ارشاد و هیأت مدیره سابق این مؤسسه ادامه دارد.

علیرضا ملکیان معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اطلاعیه‌ای که اخیرا از سوی هیأت مدیره سابق این مؤسسه منتشر شده، اسناد و مدارک تازه‌ای درباره تعلق این مؤسسه به وزارت ارشاد ارائه کرد.

اواخر دی ماه نیز ملکیان در یک نشست مطبوعاتی ضمن وابسته دانستن این مؤسسه به ارشاد، نسبت به تخلفات دیوان عدالت اداری در نحوه رسیدگی به این پرونده اعتراض کرد.

معاونت حقوقی این وزارتخانه روز گذشته در پاسخ 12 صفحه‌ای ضمن پاسخ به مواردی که در اطلاعیه هیأت مدیره سابق این مؤسسه آمده بود، بار دیگر بر مالکیت ارشاد بر مؤسسه یادشده تأکید کرد.

طبق مدارکی که ملکیان ارائه کرده نامه‌ای از منوچهر احمدوند مدیرعامل سابق این مؤسسه وجود دارد که در آن به‌صراحت آمده است: مؤسسه فرهنگ و توسعه ایران در سال 69 به‌منظور ارتقای سطح فرهنگ و ایجاد، بهره‌برداری و توسعه مراکز فرهنگی هنری با سرمایه اولیه از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس و ریاست عالیه آن به‌عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در صورت انحلال کلیه دارایی‌های آن به وزارت مذکور تعلق خواهد گرفت.

اما منوچهر احمدوند که اکنون از وزارت ارشاد شکایت کرده در کنار دیگر اعضای هیأت مدیره سابق این مؤسسه فخرالدین انوار و قدرت‌الله مشایخی مدعی‌اند این مؤسسه در سال 69 توسط 5 نفر از اشخاص حقیقی و با سرمایه شخصی به ثبت رسیده است.در اطلاعیه هیأت مدیره سابق این مؤسسه، ضمن محفوظ دانستن حق خود در پیگیری قضایی علیه وزارت ارشاد، از عقلای قوم خواسته‌اند در این پرونده مداخله کنند.

اما در پاسخ ارشاد، این خواسته هیأت مدیره سابق چنین تفسیر شده که آنها می‌خواهند وزارت ارشاد، مؤسسه را در همین وضعیتی که هست تحویل بگیرد و کاری به گذشته مؤسسه و عملکرد مدیران آن نداشته باشد.این پرونده در انتظار تعیین شعبه برای تجدیدنظر در دیوان عدالت اداری است.

کد خبر 16243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز