گروه ورزشی: باز هم دست تقدیر دو رقیب قدیمی و چند سال اخیر لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های ایران را این بار نه در لیگ داخلی، بلکه در لیگ نوپای غرب آسیا در مرحله نیمه پایانی روبه‌روی هم قرار داده است؛

ورزش - بسکتبال

اتفاقی که برای دومین سال پیاپی برای 2 نماینده ایران می‌افتد و یکی از آنها به ناچار از حضور در مرحله نهایی بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا باز خواهد ماند. در پی محروم شدن تیم‌های سوری پس از درگیری‌های به‌وجود آمده فینال سال پیش، این مشکل در این فصل گریبانگیر تیم‌های لبنانی هم شده و در این مرحله از بازی‌ها نیز دو تیم شانفیل و الریاضی لبنان هم مانند مهرام و ذوب‌آهن در بازی مرگ و زندگی چاره‌ای جز حذف هم نخواهند داشت. نکته جالب اینکه علی‌رغم حضور 4 تیم به‌عنوان قوی‌ترین تیم‌ها در نیمه‌نهایی، درصورت شکست در این مرحله، در میان تعجب، جای خود را به‌دلیل اجرای قانون قدیمی مبنی بر حضور یک تیم از هر کشور در مرحله نهایی باشگاه‌های آسیا به تیم‌های حذف‌شده‌ای از اردن و عراق می‌دهند که در مراحل پیشین از صعود باز مانده‌اند.

تکرار بازی کاشان

دو تیم مهرام و ذوب‌آهن در حالی عصر امروز ساعت 17:30 برای انجام یکی از 2 بازی مرحله نیمه‌پایانی بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا در دور رفت این رقابت‌ها در سالن بسکتبال آزادی تهران به مصاف هم می‌روند که سال گذشته هم در همین مرحله با هم روبه‌رو شده بودند. با این تفاوت که سال پیش دو تیم بر خلاف این فصل در اقدامی تعجب برانگیز از سوی «وابا» به‌جای انجام بازی رفت و برگشت با یکدیگر، در زمین بی‌طرف کاشان با هم دیدار کرده بودند که مهرام با پیروزی در جدال تمام ایرانی، موفق به راهیابی به دیدار نهایی و حضور در جام باشگاه‌های آسیا شد. بازی برگشت دوتیم نیز دوشنبه آینده در سالن ملت اصفهان برگزار می‌شود و درصورت مساوی شدن در 2 بازی رفت و بر گشت، تکلیف تیم برنده و صعود‌کننده در بازی سوم دو تیم در تهران روشن خواهد شد. بر خلاف رقابت نزدیک دو‌تیم در فینال معروف پنج‌گانه سال پیش لیگ برتر ایران که به قهرمانی چهارم مهرام منجر شد، در رویارویی امسال دوتیم در لیگ‌برتر فصل جاری هر دو بار این مهرامی‌ها بودند که توانستند حریف اصفهانی خود را در تهران و اصفهان شکست دهند.

توانایی بردن مهرام را داریم

فرزاد کوهیان سرمربی ذوب‌آهن این بازی را متفاوت با لیگ برتر ایران می‌داند و می‌گوید: «این درست است که ما در لیگ داخلی به‌دلیل مشکلات بسیار و نوسان زیاد مغلوب مهرام و تیم‌های دیگر شده‌ایم ولی این بازی حکایت خاص خود را دارد و من مطمئن هستم که تیم ذوب‌آهن در بهترین شرایط روحی و روانی توانایی شکست دادن حریف و صعود به فینال مسابقات را دارد. سرمربی ذوب‌آهن نقطه قوت مهرام را مثلث آتشین این تیم (کامرانی، آفاق و نیکخواه بهرامی) می‌داند و در همین حال می‌گوید: «به‌نظرم تیم امسال مهرام بسیار پرقدرت‌تر از سال پیش است و شناخت خوب کادر فنی و بازیکنان مهرام نسبت به هم کمک می‌کند که این تیم را نتوان به‌راحتی شکست داد.»

با تیمی متفاوت روبه‌رو هستیم

سرمربی با تجربه مهرام با اشاره به اینکه ذوب‌آهن در لیگ آسیا تیمی متفاوت با لیگ داخلی خواهد بود می‌گوید: «دیدارهای سختی در پیش داریم و می‌دانم که ذوب‌آهن در لیگ آسیا هیچ نشانی با آن تیمی ندارد که دو بار در فصل جاری شکستش دادیم.» مصطفی هاشمی افزود: «آنها برای جبران ناکامی مسابقات داخلی همه توان و تمرکزشان را روی این بازی خواهند گذاشت و فکر می‌کنم به این آسانی‌ها نتوان ذوب‌آهن را شکست داد، ضمن آنکه این تیم با اضافه کردن آندرسون و داشتن لورن ودز تیمی بسیار خطرناک برای مهرام محسوب می‌شود.»

کد خبر 162649

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز