گروه اجتماعی: در آستانه آغاز تعطیلات عید و سفرهای نوروزی و با هدف فرهنگسازی رفت و آمد ایمن 10میلیون نفر از دانش‌آموزان در قالب «همیار پلیس، پلیس‌یار نوجوان و پلیس‌یار جوان» به حالت آماده‌باش درآمدند.


همیاران پلیس در دوره ابتدایی، پلیس‌یاران نوجوان در دوره راهنمایی و پلیس‌یاران جوان در دوره متوسطه تحصیل می‌کنند و با پشت سر گذاشتن آموزش‌های ترافیکی، به والدین و اطرافیان خود در رفت و آمد ایمن و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی کمک می‌کنند.

در مراسم نمادین این آماده‌باش رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود موج اول سفرها از عصر پنجشنبه 25 اسفند آغاز شود، از اتخاذ تمهیدات مناسب ترافیکی در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: روان‌سازی ترافیک برای روزهای پایانی سال آغاز می‌شود.

سردار اسکندر مؤمنی افزود: انضباط و ایمنی در آمدوشد و فرهنگسازی ترافیک از اهدافی است که برای همیاران پلیس در نظر گرفته شده است. رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بر این اساس، همیاران پلیس در مقطع ابتدایی، پلیس‌یاران نوجوان در مقطع راهنمایی و پلیس‌یاران جوان در مقطع دبیرستان و همچنین فرهنگیان نیز در این همکاری با راهنمایی و رانندگی همگام شده‌اند. به گفته مؤمنی، در حال حاضر 10میلیون همیار پلیس، پلیس نوجوان و جوان در سراسر کشور به راهنمایی و رانندگی کمک می‌کنند تا نظم و انضباط در رانندگی به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه امسال تعداد کشته‌شدگان و مجروحان سوانح حوادث جاده‌ای به 20هزار نفر کاهش یافته است، تأکید کرد: قطعا یکی از دلایل مهم کاهش آمار جان‌باختگان و مجروحان حوادث رانندگی در سطح کشور مربوط به دانش‌آموزان، خانواده و فرهنگیان همیار پلیس است که توانستند فرهنگ رانندگی درست و ایمن را نهادینه کنند. رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: حضور هر همیار پلیس در خودرو همانند حضور یک پلیس است و معتقدیم در آینده نیز که این دانش‌آموزان وارد مسئولیت‌های مختلف اجتماعی می‌شوند، مشکلی به نام مشکلات ترافیکی ناشی از رعایت نکردن قوانین و مقررات را نخواهیم داشت، چرا که این افراد از کودکی به‌عنوان همیار پلیس با قوانین و مقررات آشنا بوده و آن را رعایت کرده و به دیگران نیز تذکر داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال نخستین سالی است که نوروز با اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی آغاز می‌شود، از مردم خواست تا فرصت باقی است، نسبت به اخذ و نصب معاینه‌فنی خودروی خود اقدام کنند و همچنین از تجهیزات ایمنی خودروی خود مطمئن شوند. رئیس پلیس راهور ناجا تأکید کرد: جریمه برای پلیس هدف نیست، اما برای حفظ سلامت و جان مردم مجبوریم این قانون را اجرا کنیم و امیدواریم رانندگان نیز با پرهیز از شتاب و رعایت قوانین و مقررات سفر خوبی را برای خود و سایر افراد در جاده‌ها رقم بزنند تا نوروز بی‌حادثه‌ای را داشته باشیم.

مؤمنی از برگزاری بزرگ‌ترین مانور و رزمایش طرح نوروزی در روز چهارشنبه 24اسفندماه خبر داد و گفت: این برنامه در کنار حرم مطهر امام‌خمینی(ره) برگزار و پیش‌بینی می‌شود موج اول سفرها از عصر پنجشنبه25اسفندماه آغاز شود.وی همچنین از مردم خواست تا سفر خود را مدیریت کرده و آن را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، طرح نوروزی امسال با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، راهداری، اورژانس، هلال‌احمر، امدادخودروها، بازرسان نامحسوس و شهرداران برگزار می‌شود و در این طرح از دستگاه‌های اعلام شده 500هزار نیرو برای ساماندهی سفرهای نوروزی همکاری خواهند داشت.

وی از اتخاذ تمهیدات مناسب ترافیکی در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: از ظهر دوشنبه (امروز) روان‌سازی ترافیک برای روزهای پایانی امسال آغاز می‌شود.

کد خبر 163371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز