همشهری آنلاین: تیم کشتی فرنگی روسیه تنها با کسب یک مدال طلا به عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی اروپا دست یافت.

wrestling logo

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی اروپا که از جمعه گذشته (19 اسفند) با حضور 33 کشور در بلگراد صربستان آغاز شده بود، یکشنبه شب با قهرمانی روسیه به پایان رسید.

در پایان این رقابت‌ها روسیه با کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز با 45 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد. اوکراین با دو برنز و 36 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی رسید و آذربایجان با یک طلا و یک برنز و 34 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

شکست و حذف رستم توتروف، برنده مدال برنز 2011 جهان از روسیه در وزن 96 کیلو نیز از حوادث مهم مسابقات این دوره بود. شکست اسلام‌بیک آلبی‌یف روس، قهرمان المپیک پکن، در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل گئورگیان کارپن از رومانی در وزن 66 کیلوگرم از دیگر حوادث مهم این مسابقات بود.

- رده‌بندی اوزان هفت‌گانه این رقابت‌ها به شرح زیر است:


55 کیلوگرم :1- الچین علی‌یف (آذربایجان) 2- پیتر مودوس (مجارستان) 3- آلکساندر کوستادینوف (بلغارستان) و فاتح اوکونچو (ترکیه)


60 کیلوگرم :1- استفان لیوای (اسلوواکی) 2- ایوو آنجلوف (بلغارستان) 3- داوور استفانک (صربستان) و اصلان عبدولین (روسیه)


66 کیلوگرم :1- فرانک استابلر (آلمان) 2- گئورگیان کارپن (رومانی) 3- ماتیاس گوئنت (سوئد) و اسلام‌بک آلبی‌یف (روسیه)


74 کیلوگرم:1- رومن ولاسوف (روسیه) 2- منوچر تسخادایا (گرجستان) 3- آلکساندر کازاکوویچ (لتونی) و آرمن جلفالاکیان (ارمنستان)


84 کیلوگرم:1- هریستو مارینوف (بلغارستان) 2- دامیان جانیکوفسکی (لهستان) 3- ژان بلنیوک (اوکراین) و ویکتور لورینچ (مجارستان) و... 8- سامان طهماسبی (آذربایجان)


96 کیلوگرم:1 - آرتور آلکسانیان (ارمنستان) 2- مینداگاش ازرکیس (لتونی) 3- سرگئی روتنکو (اوکراین) و شالوا گادابادزه (آذربایجان)
120 کیلوگرم:1- رضا کایالپ (ترکیه) 2- حسن باروئف (روسیه) 3- یوگنی اورلوف (اوکراین) و یوری پاتریکف (ارمنستان) 5- مسعود هاشم‌زاده (آذربایجان)

- رده‌بندی تیمی این مسابقات نیز به شرح زیر است:


1- روسیه، 45 امتیاز


2- اوکراین، 36


3- آذربایجان، 34


4- بلغارستان، 30


5- ارمنستان، 27

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی اروپا هم که از سه‌شنبه گذشته (16 اسفند) با حضور 33 کشور در بلگراد صربستان آغاز شده بود جمعه شب با قهرمانی روسیه به پایان رسید.

در پایان این رقابت‌ها روسیه با کسب 4 نشان طلا و 2 برنز با 60 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد. گرجستان با 1 طلا، 2 نقره و 2 برنز و 52 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی رسید و بلغارستان سوم شد. تیم‌های ترکیه، اوکراین، بلاروس، مجارستان و آذربایجان هم به ترتیب چهارم تا هشتم شدند.

از حوادث مهم این رقابت‌ها می‌توان به شکست رادوسلاو ولیکوف بلغار، دارنده برنز المپیک پکن، طلای 2006 جهان، نقره 2005 و 2011 جهان و 2 نقره و 2 برنز قهرمانی اروپا در یک چهارم نهایی وزن 55 کیلو مقابل اوتار سلطان‌اف روس اشاره کرد که در نهایت به نشان برنز رسید.

در وزن 60 کیلو هم طغرل عسگراف آذربایجانی، دارنده نشان نقره 2010 جهان در دیدار فینال با اقتدار و با نتیجه 13 بر 6 آناتولی گوئیدا از بلغارستان را مغلوب کرد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

شکست رسول مرتضی علیف روس در این وزن مقابل گوئیدا از حوادث جالبی بود که در این وزن رقم خورد.

شکست بختیار احمداف روس، دارنده نشان نقره المپیک 2008 پکن در این وزن در مرحله یک چهارم نهایی مقابل طاها آکگول ترک از حوادث جالبی بود که رقم خورد. البته احمداف در گروه شانس مجدد هم به نیک ماتوهین از آلمان باخت و حذف شد.

آکگول در جام یاشاردوغو هم موفق به شکست فردین معصومی در فینال شده بود.

- رده‌بندی اوزان هفتگانه این رقابت‌ها به شرح زیر است:


55 کیلوگرم:


1- جمال اوتار سلطان‌اف (روسیه) 2- ساریون گوچاشویلی (گرجستان) 3- رادوسلاو ولیکوف (بلغارستان) و احمد پکر (ترکیه) 5- میهران جابوریان (ارمنستان) و چیرتوآکا (مولداوی)


60 کیلوگرم:


1- طغرل عسگراف (آذربایجان) 2- ناتولی گوئیدا (بلغارستان) 3- رسول مرتضی علی‌یف (روسیه) و مالخاز زارکوآ (گرجستان) 5- گئورگی بوکور (رومانی) و خاویلوف (اوکراین)


66 کیلوگرم:


1- آلن گوگایف (روسیه) 2- لئونید بازان (بلغارستان) 3- دیوید سافاریان (ارمنستان) و گرگلی وولر (مجارستان) 5- یعقوب گور (ترکیه) و اوتار توتشیشویلی (گرجستان)


74 کیلوگرم:


1- دنیس چارگوش (روسیه) 2- داوید خوتیشویلی (گرجستان) 3- گابور هاتوش (مجارستان) و آلکساندر گوستی یف (آذربایجان) 5- اولگ بیلوتسکیفسکی (اوکراین) و سونر دمیرتاش (ترکیه)


84 کیلوگرم:


1- داتو مارساگیشویلی (گرجستان‌) 2- میهائیل گانف (بلغارستان) 3- آنزور اوریشف (روسیه) و استفان (رومانی) 5- سردار بوکه (ترکیه) و زویربولیس (لیتوانی)


96 کیلوگرم:


1- عبدالسلام گادیسوف (روسیه) 2- والری آندریتسف (اوکراین) 3- سرحت بالچی (ترکیه) و ایوان یانکوسکی (بلاروس) 5- رادوسلاو باران (بلغارستان) و نوروز تمرازوف (آذربایجان)


120 کیلوگرم:


1- طاها آکگول (ترکیه) 2- دانیل لیگتی (مجارستان) 3- ایگور دزیاتکو (بلاروس) و داوید مودزماناشویلی (گرجستان) 5- دیمیتار کومچف (بلغارستان) و نیک ماتوهین (آلمان)

کد خبر 163477
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز