جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سفر داروهای خود را در خودرویی که زیر نور آفتاب پارک شده است یا مقابل شیشه عقب خودرو قرار ندهید و داروهای یخچالی را در ظروف مخصوص خنک کننده حمل کنید.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر غلامرضا کریمی با تاکید بر این که بیماران باید از نحوه نگهداری داروها آگاهی یابند؛ افزود: چنانچه دارویی را به طور مرتب مصرف می‌کنید پیش از سفر مطمئن شوید دارو را به حد نیاز و تا پایان تعطیلات و در سفر همراه دارید.

وی اضافه کرد: بسیاری از داروها همچون داروهای ضد تشنج، داروهای بیماری‌های قلبی، داروهای ضد افسردگی و اختلالات روانی، داروهای ضد دیابت و چربی خون، داروهای مسکن و آنتی بیوتیک باید مرتب مصرف شود و قطع ناگهانی این داروها بیمار را دچار مشکل خواهد کرد.

وی گفت: مسافران می توانند در صورت داشتن سئوالات دارویی در زمینه های نحوه مصرف صحیح داروها، تداخل مصرف همزمان داروها با هم و با مواد غذایی، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها، سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی و مسمومیت با داروها، سموم و مواد شیمیایی، گیاهان و گازهای سمی و گزیدگی‌ها با شماره های09646مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم تماس بگیرند.

کد خبر 164058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز