مرحله نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا به‌صورت 3 از 5 درحالی برگزار می‌شود که در دیدار نخست این مرحله تیم‌های الریاضی لبنان و مهرام ایران ساعت 19:30 عصر 14 فروردین در سالن الریاضی شهر بیروت لبنان رو‌در‌روی هم قرار می‌گیرند.

بسکتبال

قرار بود 2 دیدار نخست این مرحله طی روزهای 6 و 7 فروردین‌ماه در تهران و به میزبانی مهرام برگزار شود اما کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا (وابا) به‌علت مشکلات پیش‌آمده برای برگزاری دیدار سوم 2 تیم مهرام و ذوب‌آهن در مورد پخش مستقیم، ضمن به تعویق انداختن دیدارهای این مرحله، امتیاز میزبانی دیدارهای اول و دوم را به لبنانی‌ها واگذار کرد.

دو تیم امروز در حالی برابر هم قرار می‌گیرند که در مرحله نیمه‌نهایی نمایندگانی از کشور خود یعنی ذوب‌آهن و شانویل را شکست دادند و به فینال رسیدند. شاگردان مصطفی هاشمی قطعاً می‌دانند که بازی در لبنان آن هم مقابل الریاضی کار دشواری است اما حضور بازیکنان با تجربه‌ای مانند نیکخواه بهرامی، کامرانی و آفاق به همراه 2 بازیکن خوب خارجی در این تیم می‌تواند نتیجه دلخواه نماینده ایران را رقم بزند.

مهرامی‌ها که صبح روز شنبه عازم لبنان شدند روز گذشته در سالن اصلی مسابقه تمرین کردند. دیدار دوم 2 تیم نیز فردا 15 فروردین در بیروت برگزار می‌شود. بازی‌های سوم و چهارم مهرام و الریاضی هم 21 و 22 فروردین در تهران انجام خواهد شد و درصورت نیاز به بازی پنجم، مجدداً میزبان مهرام خواهد بود.

براساس اعلام کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا 2 داور قزاقستانی به همراه یک داور فیلیپینی کار قضاوت این بازی را بر عهده دارند. نظارت این بازی هم بر عهده ناظر اردنی خواهد بود.

مهرام برای قهرمانی فینالیست شد

مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال مهرام با بیان اینکه بلافاصله پس از پیروزی برابر ذوب‌آهن تمرینات تیم مهرام برای حضور در مرحله نهایی رقابت‎های باشگاه‌های غرب آسیا پیگیری شد، در مورد دیدار با الریاضی گفت: اینکه تعداد بازی‎ها برای تعیین قهرمان تا 4 و درصورت نیاز تا 5 بازی ادامه دارد، میزان تاثیر شانس در تعیین قهرمان را کمتر می‎کند اما در مقابل کیفیت رقابت‎های برگزار شده را خیلی بالا می‎برد. به همین دلیل است که معمولا تیم‌های غرب آسیا فینالیست و قهرمان آسیا می‎شوند.

سرمربی تیم بسکتبال مهرام ادامه داد: به همین دلیل با برگزاری مرحله نهایی رقابت‏های باشگاه‌های غرب آسیا به‌صورت 3 از 5 موافق هستم چون این شیوه بازی کاملا به نفع بسکتبال غرب آسیا و تیم‌های این منطقه است.هاشمی در مورد الریاضی که حریف مهرام در مرحله نهایی مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیاست، خاطرنشان کرد: به هر حال تیمی که مدافع عنوان قهرمانی آسیاست، حریفی سخت در مرحله نهایی غرب آسیا خواهد بود به‌خصوص اینکه الریاضی بسکتبال را با اصول بازی می‌کند.

وی با یادآوری اینکه الریاضی با شکست دادن شانویل فینالیست شد، تصریح کرد: الریاضی در بازی گروهی قوی‌تر از شانویل عمل می‌کند البته بازیکنان آن، ابتکار عمل بازیکنان شانویل را ندارند اما همگی در حملات تیمی نقش دارند. این موضوع گاهی به نفع تیم مقابل است و گاهی به ضرر، اما در هر صورت باید مقابل این تیم در دفاع تمرکز زیادی داشت.سرمربی تیم بسکتبال مهرام تاکید کرد: بازیکنان الریاضی شوتزن قوی هستند به‌طوری‌که باید با دفاع آنها را خنثی کنیم. در هر صورت بهتر است برابر الریاضی کاملا اصولی و منطقی بازی کرد تا نتیجه گرفت.

آمادگی کامل بازیکنان مهرام

حمید رضا صمدزاده سرپرست تیم بسکتبال مهرام در مورد وضعیت مهرام برای این دیدار اظهار داشت: همه چیز به‌خوبی پیش می‌رود. بازیکنان در آمادگی کامل به سر می‌برند. به محض ورود به بیروت بازیکنان بعد از استراحت، تمرین با وزنه را انجام دادند و شب گذشته هم یک جلسه تمرین را در سالن اصلی مسابقه پشت سر گذاشتند. وی در مورد شرایط بازی عنوان کرد: تمام هدف ما پیروزی در هر دو مسابقه مقابل الریاضی در لبنان است و چیزی غیراز این نمی‌خواهیم. بازیکنان کاملاً مصمم هستند که کار را در خانه حریف تمام کنند تا در تهران خیالمان راحت باشد.

سرپرست تیم بسکتبال مهرام تاکید کرد: لبنانی‌ها همیشه در خانه خود مسائل حاشیه‌ای را در بازی دخیل می‌کنند و امیدوارم این مشکلات به میان نیاید و بتوانیم برنده بازی باشیم.صمدزاده در مورد اینکه قرار بود الریاضی بازیکن خارجی جدیدی به نام امییت را به خدمت بگیرد، گفت: روز گذشته الریاضی در لیگ لبنان مقابل المتحد هم با بازیکنان قبلی خود بازی کرد و این بازیکن هنوز وارد لبنان نشده بود. بعید می‌دانم در بازی اول مقابل ما حضور داشته باشد.

کد خبر 164464
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز