شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور ایتالیا روز شنبه 24 فوریه(5 اسفند) بار دیگر از رومانو پرودی درخواست کرد در مقام خود بماند و با رأی اعتماد پارلمان، آینده دولت خویش را مشخص کند.

به گزارش رویترز، در دو روز گذشته جورجو ناپولیتانو رییس جمهوری ایتالیا با رهبران سیاسی ایتالیا جهت حل رفع بحران سیاسی کنونی در این کشور به رایزنی پرداخته بود.

از یک طرف حامیان سیاسی پرودی خواستار آن شده بودند که رییس جمهوری شانس دیگری به پرودی بدهد تا وی بتواند با اتکا به اکثریت آرا در پارلمان کشور را اداره کند، و از طرفی دیگر  سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق ایتالیا برگزاری دور جدیدی از انتخابات را خواستار شده بود.

اما جورجو ناپولیتانو روز شنبه در واکنش به درخواست برلوسکنی واحزاب راست گرای حامی وی اعلام کرد که اغلب احزاب بر انجام تغییراتی در قانون انتخابات تاکید کرده‌اند وبرگزاری دور جدیدی از انتخابات بدون انجام این تغییرات میسر نیست.

ناپولیتانو افزود:هم اکنون توافق نظری نیز برای تشکیل یک دولت ائتلافی با شرکت احزاب مخالف وجود ندارد.

رومانو پرودی نیز در واکنش به تصمیم رییس جمهوری ایتالیا ضمن قدر دانی از وی گفت:من به وزدی به پارلمان خواهم رفت تا با اتکا به حمایت احزابی که قصد دارند اقتصاد کشور را احیا کنند به کار خود ادامه دهم.

پرودی اکنون باید آرای اعتماد مجلس و مجلس سنای ایتالیا را تواما کسب کند. احتمال دارد رأی‌گیری در دو مجلس در هفته آینده صورت گیرد.

رومانو پرودی هفته گذشته پس از آن که نتوانست نظر مساعد نمایندگان سنا را در زمینه سیاست خارجی پیشنهادیش جلب کند از مقام خود استعفا داد.

کد خبر 16492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز