در هفته بیست ونهم لیگ برتر، تراکتورسازی مقابل فجرسپاسی به تساوی دست یافت تا با صدرنشین لیگ برتر هم‌امتیاز نشود.

فوتبال

مردان امیر قلعه‌نویی گرچه با پیروزی مقابل فجرسپاسی به‌دلیل تفاضل کمتر نمی‌توانستند صدر جدول را تصاحب کنند، ولی می‌توانستند با کسب 55 امتیاز جایگاه سپاهان را در صدرجدول متزلزل کنند. این اتفاق اما در حضور هواداران پرشمار تراکتورسازی در ورزشگاه امام تبریز رخ نداد تا این تیم با 53 امتیاز در جایگاه دوم جدول باقی بماند. البته در به تساوی رسیدن این مسابقه نمایش هوشمندانه بازیکنان فجرسپاسی بی‌تاثیر نبود؛ تیمی که با مربیگری محمود یاوری سعی کرد با آرامش بازی کند و گاهی نیز با بازیکنانی مثل مهدی رجب‌زاده حملاتی به دروازه حریف داشت. مردان امیر قلعه‌نویی که در نیمه نخست با نمایشی معمولی نتوانستند گلی به فجر بزنند، در نیمه دوم نیز پرانتقاد ظاهر شدند. قلعه‌نویی البته در نیمه دوم علی علیزاده را به زمین فرستاد تا با ترفند پرتاب بلند اوت به گل برسد.

فجرسپاسی با به‌دست‌آوردن یک امتیاز35 امتیازی شد و به رده یازدهم جدول صعود کرد. 2 بازی دیگر روز گذشته با پیروزی سایپا و راه‌آهن به پایان رسید. سایپا که با مربیگری مجتبی تقوی نتایج خوبی گرفته، دیروزدر اهواز توانست فولاد را با نتیجه 2بریک شکست دهد. سایپا در دقیقه55 با گل به‌خودی بازیکن فولاد از حریف پیش افتاد و 5 دقیقه بعد نیز با ضربه علی زینالی به گل دوم رسید. کاوه رضایی البته در دقیقه81 یکی از گل‌های خورده را جبران کرد ولی مردان مجید جلالی دیگر نتوانستند گلی بزنند. بدین ترتیب، سایپا با 37 امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفت و فولاد نیز تیم 39 امتیازی جدول باقی ماند.

در دیگر مسابقه نیز راه‌آهن در یک بازی پربرخورد 2 بر صفر مس کرمان را از پیش رو برداشت. مجتبی شیری و حسین حجازی‌پور در دقایق 68 و 70 توانستند برای راه‌آهن گلزنی کنند. البته در نیمه دوم مسابقه احمد حسن‌زاده و عادل کلاه‌کج از مس و حسین کاظمی از راه‌آهن با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شدند. راه‌آهن با کسب3 امتیاز این دیدار، 32 امتیازی شد و در رده چهاردهم جدول جای گرفت و مس نیز با همین امتیاز در رده پانزدهم جدول است.

تثبیت صدرنشینی

19 فروردین حساس‌ترین مسابقه هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر را ملوان و سپاهان برگزار می‌کنند. سپاهان هم در لیگ قهرمانان آسیا و هم در لیگ برتر صدرنشین است ولی این تیم در ورزشگاه تختی انزلی میهمان ملوان است. مردان زلاتکو کرانچار در هفته‌های اخیر صدرنشینی لیگ برتر را حفظ کرده‌اند و برای فاصله‌گرفتن از تراکتورسازی و استقلال به 3امتیاز بازی با ملوان نیاز دارند. سپاهان البته در اوج آمادگی قرار دارد و این در حالی است که باشگاه ملوان همچنان با مشکلات مالی روبه‌روست. فرهاد پورغلامی، سرمربی ملوان حتی از رئیس‌جمهور درخواست کمک کرده تا بتواند تیمش را با روحیه بالا روانه بازی‌های لیگ کند. ملوان تیم 34 امتیازی جدول است و سپاهان با 55امتیاز مدعی اصلی قهرمانی به حساب می‌آید.


اما شاهین بوشهر امروز بدون حضور حمید درخشان به مصاف نفت تهران می‌رود. شاهین به‌دلیل مسائل مالی در ماه‌های گذشته با مشکلات جدی روبه‌رو بوده و هفته قبل درخشان نیز از این تیم جدا شد تا مشکلات شاهین همچنان پابرجا بماند؛ تیمی که یکی از کاندیداهای سقوط به لیگ دسته اول کشور به حساب می‌آید. ولی نفت تهران با چنین مشکلاتی روبه‌رو نیست. نفت با مربیگری حسین فرکی همچنان جزو تیم‌های بالای جدول است.

سرمربی نفت درباره این مسابقه می‌گوید: «همه‌چیز خوب است و بازیکنان پس از استراحتی که داشتند با انگیزه در تمرینات حاضر شدند. ما آنها را نه فقط برای بازی با شاهین که برای 6بازی باقیمانده تا پایان لیگ توجیه کردیم. ما با تیم‌های صبا، ذوب‌آهن و فولاد برای رسیدن به رده چهارم رقابت داریم. بعد از بازی با شاهین باید با شهرداری تبریز بازی کنیم؛ دو تیمی که در خطر سقوط قرار دارند و بازی با چنین تیم‌هایی ساده نیست.»

او اضافه می‌کند: «فصل گذشته در بوشهر و در آخرین ثانیه‌ها با پیروزی مقابل شاهین در لیگ برتر ماندنی شدیم. من شاهین و مردم خوب بوشهر و فوتبالدوستان خونگرم این استان را دوست دارم و همواره برایشان احترام قائلم. شاهین تاریخچه پرباری در فوتبال ما دارد. شک ندارم بازیکنان این تیم با انگیزه فراوان کمبود تمرین را جبران می‌کنند تا 3 امتیاز بازی را بگیرند و از سقوط نجات پیدا کنند.»صبای قم و نفت آبادان دیگر مسابقه امروز را برگزار می‌کنند. صبا برای اینکه جایگاهش را در رده چهارم تثبیت کند باید در این بازی 3 امتیاز بگیرد. نفت هم درصورتی که بتواند پیروز شود ۴۰امتیازی خواهد شد.

 

کد خبر 165074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز