همشهری آنلاین: شهرداری منطقه 21 با اشاره به ویژگی ساکنان مناطق مختلف تهران، ساخت سالنهای جدید تئاتری در این شهر را نیازمند بررسی جامع و کارشناسی شده دانست.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد صارمی‌زاده افزایش سالن تئاتری در شهر تهران را با توجه به رشد جمعیت آن ضروری دانست و گفت: سالنهای تئاتری در شرایط فعلی کم است ولی ساخت سالنهای جدید در شهر تهران نیاز به بررسی جامع و انجام کار کارشناسی شده دارد.

وی افزود: ورود به چنین حوزه هایی باید همراه با مطالعه و برنامه ریزی باشد زیرا در منطقه‌ای از شهر ممکن است گرایش به تئاتر وجود داشته باشد اما نیاز اصلی سایر مناطق مسئله دیگری همچون نیازهای ورزشی، مذهبی و ... باشد؛ لذا توجه به این موضوعات موجب اتخاذ تصمیم اصولی تر خواهد شد.

شهردار منطقه 21 با اشاره به ورود شهرداری در این حوزه بیان کرد: شهرداری افتخار دارد که وارد مسائل فرهنگی می‌شود اما قطعا چنین کارهایی وظیفه اولیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاههای فرهنگی کشور است؛ چراکه با توجه به کارهای متنوع و گسترده شهرداری، دغدغه این سازمان درباره چنین موضوعاتی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مناطق 22گانه شهر تهران مجری سیاستهای کلان و متمرکز حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری هستند، اضافه کرد: چنانچه سیاست مدیران معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ورود به حوزه تئاتر و رشد سخت افزاری و نرم‌افزاری آن در مناطق مختلف باشد، در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

صارمی‌زاده در پایان خواستار طراحی هدفمند پروژه های تئاتری شد و گفت: باید این اقدامات با طراحی مشخص و حساب شده انجام بگیرد؛ مثلا توجه به امکانات رفاهی استفاده کنندگان از سالنهای تئاتری همچون پارکینگ یکی از ضروریات و الزامات کار است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 165125
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز