گروه ورزشی - علی شاکری: بعد از 2 بازی دشوار در بیروت از فینال‌های پنج‌گانه بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا، 21 فروردین ساعت 30: 19نوبت به فینال سوم میان 2 تیم بزرگ آسیا در تهران می‌رسد.

بسکتبال

بازی چهارم هم بلافاصله فردا در همین ساعت انجام خواهد شد و اگر تکلیف 2 تیم مدعی قهرمانی در خاتمه بازی چهارم روشن نشود، بازی پنجم هم به میزبانی مهرام برگزار می‌شود. الریاضی و مهرام که هردو به مرحله نهایی رقابت‌های باشگاه‌های آسیا که خردادماه به میزبانی شهر بیروت انجام خواهد شد راه یافته‌اند هرکدام تاکنون 2بار موفق به کسب عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا شده‌اند با این تفاوت که حریف لبنانی با قدمتی بیشتر نسبت به مهرام سابقه‌ای 48ساله در بسکتبال دارد و با داشتن هوادارانی متعصب و پرشور یکی از محبوب‌ترین تیم‌های لبنانی محسوب می‌شود.

البته مهرام نیز باتوجه به سابقه یک دهه‌ای خود به لحاظ کسب افتخار چیزی کمتر از الریاضی ندارد و بارها در سال‌های اخیر همزمان قهرمان باشگاه‌های ایران، غرب آسیا و آسیا شده است. این دوتیم فصل پیش هم رقابت داغی- چه در مسابقات غرب آسیا و چه در باشگاه‌های آسیا- داشتند که در هر دوی این رویدادها الریاضی به مقام قهرمانی رسید، اما به‌نظر می‌رسد امسال مهرام مصصم‌تر از حریف لبنانی‌اش برای تکرار قهرمانی‌های پیشین است و پیروزی دوم این تیم در خانه حریف حکایت از انگیزه و اشتهای بیشتر شاگردان مصطفی هاشمی دارد.

اعتراف ابوشترا به توانایی بازیکنان مهرام

الریاضی در فینال‌های اول و دوم در حالی هفته پیش در بیروت و در سالن اختصاصی خود میزبان مهرام بود که برای قهرمانی حداقل چشم به برد در 2 بازی خانگی‌اش داشت تا در تهران شرایط را به‌سود خود عوض کند، اما مهرام با هوشمندی هاشمی و هوشیاری بازیکنانش در بازی دوم این بخت را از صدرنشین فعلی لیگ لبنان گرفت و باعث غافلگیری و ناکام‌ماندن حریفش در رسیدن به این هدف شد. همین برد کافی بود تا الریاضی در بیروت قافیه را به مهرام ببازد.

«فواد ابوشترا» سرمربی موفق الریاضی هم در پایان بازی دوم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعتراف به مشکلات تیمش در دفاع از عنوان قهرمانی فصل پیش از سختی بازی‌های تهران و ارزش‌های بالای بازیکنان ایرانی مهرام سخن به میان آورد و به ستایش مثلث پرتوان مهرام، کامرانی، آفاق و صمد نیکخواه بهرامی پرداخت.

البته در بازی دوم مهرام در بیروت از نقش کلیدی نیکولز تسکی تشوویلی بازیکن گرجستانی و پست5 این تیم هم نباید بی‌تفاوت عبور کرد که از سوی فیبا آسیا بهترین بازیکن میدان لقب گرفت. امروز نیز جدال ملی‌پوشان ایرانی (کامرانی، آفاق و صمد) با ملی‌پوشان لبنانی (علی محمود، عمر ترک، ویلیام پریس و جان عبدالنور) از یک سو و خارجی‌های 2 تیم (پاپی سو آمریکایی و نیکولز گرجی از مهرام و اسپنسر آمریکایی بهترین بازیکن یورو لیگ در سال 2007 و احمد اسماعیل مصری بهترین بازیکن کشورهای عرب) از سوی دیگر می‌تواند ترسیم‌کننده صحنه‌های بدیع و جذابی برای تماشاگران در سالن بسکتبال آزادی باشد.

نیازمند حمایت تماشاگران

سرمربی تیم بسکتبال مهرام حساسیت نبرد برابر الریاضی لبنان را بسیار بالا می‌داند و معتقد است شرایط این دیدارها تفاوتی با 2 مسابقه قبلی ندارد. مصطفی هاشمی با حساس خواندن 2 بازی تهران می‌گوید: 2 مسابقه بسیار حساس و دشوار در تهران داریم. به‌نظر من همان شرایطی که در لبنان وجود داشت حالا در تهران نیز ایجاد شده که مسابقه را حساس‌تر کرده است. هر دو تیم به‌دنبال قهرمانی هستند و نبردی بدون ریسک و غفلت خواهند داشت.

الریاضی مغلوب شده و حالا چیزی برای ازدست‌دادن ندارد و با تمام داشته‌هایش مبارزه می‌کند تا از عنوان قهرمانی‌اش در غرب آسیا دفاع کند. وی با اشاره به آمادگی بازیکنانش ادامه داد: مهرام و الریاضی در منطقه‌های داخلی و خارجی شرایط تقریبا یکسانی دارند اما نباید از قدرت چند مهره کلیدی مهرام غافل شویم. شاید خیلی‌ها فکر کنند که مهرام زیر سبد و الریاضی در منطقه‌های پیرامونی قدرتمند هستند اما معتقدم 3بازیکن اصلی مهرام که همیشه با تمام توان مبارزه می‌کنند، می‌توانند باعث پیروزی بر هر حریفی بشوند. وی در پایان به حمایت تماشاگران اشاره کرد و گفت: بسکتبال خانواده بزرگی دارد و مهرام به‌عنوان نماینده ایران در غرب آسیا به حمایت همه نیاز دارد. امیدوارم تمامی بسکتبال‌دوستان در این مسابقه‌ها از مهرام حمایت کنند تا بتوانیم جام قهرمانی را بالای سر ببریم. 

کد خبر 165420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز