رضا طلایی‌نیک * رفتار دوگانه سازمان ملل و به‌ویژه شورای امنیت و برخی از مجامع بین‌المللی دیگر با هدایت قدرت‌های غربی و لابی صهیونیست‌ها در قبال تروریست، حقوق‌بشر و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای سابقه طولانی دارد.

طلایی نیک

نوسانات در رویکردها و رفتارهای غرب و برخی از مجامع بین‌المللی در قبال گروهک تروریستی منافقین در 3 دهه گذشته کارنامه منفی از عملکرد آنان را به‌جا گذاشته است. استفاده ابزاری از ظرفیت‌های تروریستی، تبلیغاتی و جاسوسی گروهک منافقین متناسب با اقتضائات و منافع صهیونیست‌ها و شبکه استکباری برای ایران و بسیاری از جهانیان شناخته شده است که متناسب با نیاز اطلاعاتی و سیاسی و امنیتی از گروهک منافقین برای جاسوسی و خرابکاری و ترور و جنگ روانی و رسانه‌ای در 3 دهه گذشته استفاده می‌شود. اذعان اکثر مقامات غربی و دولت‌های آنان به ماهیت تروریستی گروهک منافقین در برخی از مقاطع به‌دلیل افشای عملکرد و ماهیت واقعی این گروهک و برای کنترل رسوایی‌های حامیان آنان اتفاق افتاده است که در بیانیه‌ها و برخی از مصوبات پارلمانی و دولتی آمریکا و کشورهای اروپایی در دهه گذشته بروز کرده است.

ایران علاوه بر اعتراف بسیاری از دولت‌ها و مقامات غربی و بین‌المللی به ماهیت تروریستی گروهک منافقین، مستندات بی‌شمار از عملکردهای تروریستی و ضد‌انسانی این گروهک را در اختیار دارد که نهادهای بین‌المللی از بخشی از آنها مطلع هستند. علت اصلی اقدام اخیر برای حمایت مجدد از متواریان و عوامل گروهک منافقین سرپوش گذاشتن به کمک‌ها و ارتباطات پنهانی برخی از دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی با این گروهک است. آموزش‌های جدید برای گروهک منافقین از سوی رژیم صهیونیستی و تلاش برای حفظ بقایای این گروهک در منطقه و غرب برای استفاده ابزاری در آینده علیه ایران و حتی برخی دیگر از کشورهای منطقه با توجه به ماهیت تروریستی این گروهک باید از طریق جریان‌سازی‌ روانی و سیاسی مانند جمع‌آوری کمک برای پناهندگان و متواریان این گروهک تروریستی سرپوش گذاشته شود.

قربانیان بی‌شماری از خانواده‌های ایرانی در اثر عملیات تروریستی منافقین به‌طور طبیعی در شرایط مناسب حامیان گروهک منافقین را به محاکمه خواهند کشید. همچنین در این راستا واکنش ملت عراق با درک اقدامات تروریستی گروهک منافقین علیه مردم این کشور و مردم ایران در اقدام دولت عراق برای بستن پایگاه‌های این گروهک مؤثر بوده است. هیچ کشور مستقل و دارای رویکرد انسانی و حقوق بشری نمی‌تواند پناهگاه این گروهک تروریستی باشد.

اعمال فشار برخی از کشورهای غربی با لابی صهیونیست‌ها به برخی از کشورها در منطقه و اروپای شرقی برای پناه دادن به بقایای این گروهک تروریستی به موازات وجهه‌سازی‌ روانی و سیاسی در افکار عمومی با اقداماتی مانند جمع‌آوری اعانه دنبال می‌شود‌ تا از فروپاشی نهایی این گروهک تروریستی جلوگیری شود. نیروهای بریده گروهک منافقین علاوه بر گسترش واکنش‌ها به کارنامه سیاه عملیات تروریستی این گروهک این جریان را به نابودی نهایی نزدیک کرده است. ایران با مطالبات جدی مردم و به‌ویژه خانواده‌های قربانیان عملیات تروریستی این گروهک و بر مبنای موازین انسانی و صیانت از امنیت و حقوق بشر در قبال حمایت‌ها برای بازسازی گروهک تروریستی منافقین ساکت نخواهد بود.

* کارشناس مسائل سیاسی

کد خبر 165440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز