شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۵
۰ نفر

نایب رئیس شورای شهر هنگامی که سخن از برنامه‌های مدیریت شهری در سال91 به میان می‌آید، از اجرای طرح‌های عمرانی در شهر به‌عنوان نخستین اولویت مدیریت شهری یاد می‌کند.

حسن بیادی با تأکید بر اتمام ‌بموقع پروژه‌ها و طرح‌های ناتمام شهرداری می‌گوید: امیدواریم در سال جدید شهرداری تهران بتواند تمامی طرح‌ها و پروژه‌های شهری را به‌موقع و بر اساس زمان‌بندی به پایان برساند و البته شورای شهر در این زمینه نهایت تلاش و همکاری و نظارت را خواهد داشت.

نایب رئیس شورای شهر با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی معتقد است که شورای شهر در قالب بازدید‌های میدانی توجه ویژه‌ای به نحوه اجرای درست پروژه‌ها دارد و همچنین در قالب جلسات کمیسیون‌ها یا جلسات عمومی شورا با دعوت از مسئولان اجرایی تلاش می‌کند تا به صورت دقیق بر اجرای هر پروژه نظارت داشته باشد.بیادی تکمیل خط 3 و 4 متروی تهران را از دیگر اولویت‌های مدیریت شهری می‌داند و می‌گوید: تا خطوط ریلی تهران تکمیل نشود، نمی‌توان آثاری از تحول در سیمای شهر دید.

بنابراین تلاش بر این است تا با همکاری مستمر با مسئولان اجرایی شرکت متروی تهران بتوانیم، علاوه بر تأمین اعتبارات لازم برای ساخت و تکمیل خطوط 3 و 4 به توسعه خطوط حمل‌ونقل ریلی کمک کنیم.نایب رئیس شورای شهر به بازدید اعضای شورا از پروژه تونل نیایش در سال گذشته اشاره کرده و می‌افزاید: تونل نیایش یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری تهران است و امیدواریم این پروژه در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد. البته در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش‌هایی که مسئولان معاونت فنی ارائه داده‌اند، خبر از جلوتر بودن از برنامه زمان‌بندی مطرح شده و امیدواریم با دقت این روند ادامه یابد. بی‌تردید اعضای شورای شهر تهران نیز به منظور ایجاد شهری بهتر برای شهروندان از هر گونه تلاش و نظارت برای اجرای طرح‌های بزرگ اینچنینی دریغ نخواهند کرد و آن را از وظایف ذاتی خود می‌دانند.

این استاد دانشگاه، بزرگراه طبقاتی صدر را نیز طرحی ملی می‌داند و می‌گوید: ساخت این بزرگراه می‌تواند تحولی بزرگ در دانش مهندسی کشور ایجاد کند. ساخت این بزرگراه را نیز ما به دقت مورد توجه داریم و بر اساس آخرین گزارش‌های ارائه شده تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

بیادی که پیش از این در جلسات متعدد شورای شهر از توقف ساخت بزرگراه یادگار بارها انتقاد کرد، ساخت این بزرگراه را نیز از جمله اقدامات بزرگ مدیریت شهری می‌داند. او می‌گوید: بزرگراه یادگار امام نیز که قرار است بعد از عبور از خیابان امام خمینی از یک سو به میدان فتح و از دیگر سو به میدان حق‌شناس متصل شود و در مسیر غربی نیز از اراضی پادگان جی عبور کند، باید هر چه زودتر و بر اساس زمان‌بندی به پیش رود چرا که ساکنان این منطقه از شهر، سال‌هاست مشکلات بسیاری را تحمل کرده‌اند. ان‌شاءالله امسال و با تلاش مسئولان فنی شهرداری و حمایت شورای شهر، این پروژه شیرینی و حلاوت تحمل سختی‌های سال‌های گذشته را به ساکنان حاشیه این بزرگراه بچشاند.

نایب رئیس شورای شهر از پیاده‌راه‌ سازی‌ خیابان 17شهریور و اطراف بازار تهران به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌هایی که چهره شهر را متحول خواهد کرد یاد می‌کند و می‌گوید: این اقدام شهرداری می‌تواند در توسعه فرهنگ عمومی شهرنشینی و همچنین کاهش فاصله شمال و جنوب شهر کمک کند.

از دیگر موضوعاتی که حسن بیادی به آن اشاره می‌کند، کاهش بدهکاری شهرداری به پیمانکاران است. وی می‌گوید: اخیرا مصوبه‌ای در شورای شهر به تصویب رسید تا بر اساس آن شهرداری بتواند بسیاری از بدهی‌های معوقه خود به پیمانکاران را پرداخت کند. از این رو امیدواریم که در سال آینده نیز با تصویب لوایح متعدد علاوه بر حل این مشکلات شهرداری را در پرداخت بدهی پیمانکاران و همچنین اجرای پروژه‌ها یاری کنیم البته از طرفی بر این نکته هم تأکید می‌کنیم که شهرداری نیز مانند گذشته باید شفافیت مالی داشته باشد و بتواند گزارش‌های دقیقی از نحوه هزینه‌کردهای خود ارائه دهد.

کد خبر 166086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز