همشهری آنلاین: دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه این تشکل کارگری به دنبال کاندیدای کارگری برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است، گفت: درباره انتخابات ریاست جمهوری هنوز به گزینه‌ای نرسیده‌ایم یا دنبال گزینه مشخصی نیفتاده‌ایم ولی قطعاً دنبال کاندیدای کارگری هستیم و اگر بتوانیم رئیس جمهورش هم می‌کنیم.

علیرضا محجوب در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: خانه کارگر در انتخابات ریاست جمهوری دهم، یک گزینه برای کاندیداتوری داشت اما گزینه ما در انتخابات دهم ریاست جمهوری به میدان نیامد. این گزینه، حسین کمالی وزیر اسبق کار بود.

دبیرکل خانه کارگر خاطرنشان کرد: اگر کمالی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به میدان آمد حتما از او حمایت می‌کنیم. هر موقع کمالی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شود از نظر خانه کارگر مغتنم است.

وی در پاسخ به اینکه "با توجه به جهت اقتصادی متفاوت خانه کارگر با آیت الله هاشمی رفسنجانی، چرا کمالی در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 از هاشمی رفسنجانی حمایت می‌کرد؟" به زاویه‌های دیدگاه‌های اقتصادی خانه کارگر و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی 60 جزوه در مذمت سیاست‌های تعدیل اقتصادی نوشتیم. یک بار هم آیت‌الله هاشمی با من قهر کرد. با جمعی خدمت هاشمی رفتیم و مذمت کردیم که کارخانه‌ها داشت تعطیل می‌شد و بد جوری اعتراض کردیم. یک سال هم آیت الله هاشمی رفسنجانی از ما دلخور شد ولی ما هاشمی را دوست داشتیم چون انعطاف کافی داشت برای رویارویی.

محجوب ادامه داد: رابطه ما با آیت الله هاشمی رفسنجانی بد نیست. ما رابطه‌مان را با همه حفظ کردیم، با هاشمی هم حفظ کردیم. از قبل اینکه بازرگان نخست وزیر شود با او مخالف بودم ولی به او احترام می‌کردم. مخالفت زمان خودش را دارد. امروز اگر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور هم نباشد به او احترام خواهیم کرد. ما این را نمی‌فهمیم که چرا جامعه دچار بی احترامی نسبت به گذشته‌ها و تاریخ خود می‌شود. تاریخ بخشی از ماست؛ چه زیبا، چه زشت. چه قبول داشته باشیم، چه رد کنیم؛ تاریخ مال ما است.

محجوب خاطرنشان کرد: کمالی در دورانی که وزیر کار بود وقتی در دولت بحث خصوصی‌سازی مطرح شد 2 بار سر جلسه دولت استعفای خود را نوشت و یک سال و نیم باعث تاخیر در اجرای برنامه دولت شد.

وی در تشریح دیدگاه اقتصادی خانه کارگر به همشهری آنلاین گفت:  اعضای خانه کارگر از نظر اقتصادی یک جور فکر می‌کنند و باور عمومی ما این است که اقتصاد ایران بر اساس قانون اساسی یک اقتصاد مختلط است و اقتصاد برتر دنیا "اقتصاد مختلط" است. چرا وقتی همه دنیا تصمیم گرفته‌اند اقتصاد مختلط را اجرا کنند ما یکدفعه اقتصاد مختلط را کنار گذاشته و بیشتر متوجه اقتصاد بخش خصوصی می‌شویم.

کد خبر 166456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز