همشهری آنلاین: دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آغاز توزیع کارت ورود به جلسه سی و نهمین دوره آزمون دستیاری در توصیه به داوطلبان گفت: داوطلبان به هیچ‌ عنوان به شایعات توجه نکنند.

سید امیرمحسن ضیایی در گفت‌وگو باایسنا، با اشاره به آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دستیاری از امروز دوشنبه 28 فروردین‌ماه، گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید در روزهای پایانی بر روی مرور مطالبی که آموخته‌اند تمرکز کنند، اظهار کرد: داوطلبان نباید به هیچ‌عنوان به شایعاتی که در مورد امنیت آزمون ایجاد می‌شود توجه کنند چرا که اقدامات امنیتی و حفاظتی بسیار مناسبی برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه به کلیه داوطلبان اطمینان می‌دهیم که هیچ شائبه‌ای در آزمون دستیاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: کلیه دانشگاه‌ها و حوزه‌های امتحانی برای برگزاری این آزمون آماده هستند.

وی با بیان اینکه تعداد سوالات آزمون دستیاری همانند سال گذشته است، تصریح کرد: داوطلبان باید در 240 دقیقه به 200 سوال پاسخ دهند.

ضیایی در خصوص سطح سوالات آزمون دستیاری گفت: سطح آزمون در حدی است که معلومات پزشکان عمومی که در مدت تحصیل خود فعالیت خوبی داشته باشند را می‌سنجد.

وی با تاکید بر اینکه آزمون دستیاری یک آزمون بسیار رقابتی و فشرده‌ای است، تصریح کرد: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده این آزمون در آرامش کامل و با کیفیت برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این آزمون بیشتر به مسایل مفهومی توجه شده است، خاطرنشان کرد: مشابه سوالات آزمون دستیاری در هیچ کتاب تستی وجود ندارد بنابراین داوطلبان نباید با باور اینکه سوالات این آزمون مشابه سوالات کتاب تست خاصی است فقط بر روی تست خاصی تمرکز کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی با اشاره به تستی و چهارگزینه بودن آزمون دستیاری گفت: دفترچه‌های این آزمون دارای چهار تنوع A، B، Cو D است.

ضیایی با اشاره به رقابت 500 هزار داوطلب در 25 رشته تخصصی 18 شهرستان و 19 حوزه احتمالی در آزمون دستیاری در روز پنجشنبه 31 اردیبهشت، از پذیرش دوهزار و 500 داوطلب در این دوره از آزمون خبر داد.

کد خبر 166495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز