گروه بین‌الملل: ایهود اولمرت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه و در ادامه روند ارزیابی‌های اطلاعاتی سازمان جاسوسی این رژیم (موساد)، آژانس امنیتی اسرائیل (شین‌بت)، سازمان اطلاعاتی ارتش و شورای امنیت ملی این رژیم به نهادهای نظامی و امنیتی دستور داد برای رویارویی احتمالی با سوریه آماده شوند.

به گزارش روزنامه جروزالم پست در نشست روز یکشنبه کابینه رژیم صهیونیستی سرلشکر آموس یالدین، رئیس سازمان اطلاعاتی ارتش و می‌یر‌ داگان، رئیس موساد با تأکید بر این‌که تحولات خاورمیانه به زیان تل‌آویو است و موجبات بی‌ثباتی منطقه‌ای را فراهم آورده مدعی غیرصادقانه بودن تلاش‌های سوریه برای اعاده آرامش به منطقه شدند.

یالدین طی اظهاراتی ‌با اشاره به این‌که احتمال آغاز جنگی تمام‌عیار از سوی دمشق چون جنگ شش‌روزه اعراب و اسراییل اندک است از این‌که واکنش بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به اقدامات نظامی اسرائیل در حاشیه مرزهای مشترک با سوریه ممکن است خصمانه بوده و به آغاز رویارویی نظامی دوطرف منتج شود ابراز نگرانی کرد.

در ماه ژوئن سال گذشته میلادی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش اسرائیل با نقض حریم هوایی سوریه بر فراز پایتخت این کشور به پرواز درآمدند تا با ارسال این پیام اسد را به میانجیگری برای آزادی گیلعاد شالیت، سرباز اسرائیلی به اسارت گرفته شده از سوی حماس وادارند.

مقامات ارشد سوریه به‌رغم این اقدام جنگی ترجیح دادند با هدف احتراز از تنش‌آفرینی در سطح منطقه از پاسخ گفتن به آن خودداری کنند اما براساس ارزیابی‌های اطلاعاتی تل‌آویو چنانچه ارتش صهیونیستی در این مقطع زمانی دست به اقدامی مشابه بزند درگرفتن منازعه نظامی نتیجه محتوم آن خواهد بود.

یالدین در نشست روز یکشنبه کابینه اسرائیل گفت: اگرچه احتمال آغاز جنگ از سوی دمشق اندک است اما چنانچه اسرائیل دست به اقدامی خصمانه بزند واکنش سوریه به آن قاطع خواهد بود.

رسانه‌های اسرائیلی اواخر هفته گذشته با اشاره به جابه‌جایی واحدهای نظامی سوریه در نزدیکی بلندی‌های جولان ادعا کردند دمشق خود را برای حمله به اسرائیل آماده می‌کند که این گزارش‌های از سوی مقامات ارشد سوری رد شد.

کد خبر 16684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز