گروه شهری: دکتر اسماعیل کهرم با اشاره به مضرات آلودگی هوا برای همه موجودات گفت: آنچه به‌عنوان تهدید جهت سلامتی انسان به شمار می‌آید برای همه موجودات مضر است که از جمله مهم‌ترین آنها آلودگی هواست.

دکتر اسماعیل کهرم با اشاره به اینکه آلودگی هوا برای همه موجودات و از جمله پرندگان بسیار زیان‌آور است، گفت:‌هیچ موجودی نیست که از آلودگی هوا خوشش بیاید؛ ‌بنزین، ‌نفت و هزاران ماده دیگر سمی هستند و موجب خطر برای سلامت انسان و همه موجودات می‌شوند و پرندگان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. وی افزود: ‌آلودگی هوای تهران همان تاثیر مخربی که بر ریه و تنفس ما دارد بر سایر موجودات نیز دارد و به‌ویژه پرندگان که کیسه‌های هوای حساسی دارند تحت‌تاثیر مخرب این آلودگی‌ها هستند.

این استاد دانشگاه در ادامه اظهار کرد: ‌متاسفانه ما جایی برای پرندگان نگذاشته‌ایم و طبیعت را از بین برده و به جای آن آسفالت، شیشه و ساختمان گذاشته‌ایم و عوامل طبیعی را به فضایی تبدیل کرده‌ایم که در آن فقط چیزهای مصنوعی است.

کهرم تصریح کرد: ما امروز تاوان آلودگی هوا، خاک و آب را می‌دهیم که این اصلا خوشایند نیست. او در ادامه درباره ارسال پیامک و انتشار شایعاتی مبنی بر تکذیب اظهار نظر چند روز قبل وی درباره حادثه سیلاب تهران گفت: سخنان اینجانب که در صفحات یک و 3 روزنامه همشهری انعکاس یافته کاملا صحیح و دیدگاه بنده است و به همه آنها باور دارم و هیچ‌گاه تکذیب نمی‌شوند.

کهرم خاطرنشان کرد: اینکه برخی‌ها حرف مرا تحریف کنند و از قول من حرفی بزنند که آن را نگفته‌ام جای تاسف دارد و نه تنها بد اخلاقی بلکه بی‌اخلاقی و ناجوانمردی است.براساس این گزارش، این استاد محیط‌زیست چند روز قبل در گفت‌وگو با تهران سما با اشاره به تلاش‌های شهرداری تهران در جلوگیری از ایجاد سیل در شهر تهران تصریح کرده بود: به‌عنوان یک معلم و استاد دانشگاه یک نمره 19 یا 20 به شهرداری می‌دهم.

اسماعیل کهرم، استاد دانشگاه و متخصص محیط‌زیست تاکید کرده بود: با توجه به میزان بارانی که آمد و استثنایی بودن بارش و همچنین با توجه به سازه‌های موجود، اگر شهرداری تهران در همان لحظات اولیه تلاش خود را آغاز نکرده بود قطعا تلفات جانی هم داشتیم که با سرعت شهرداری در جلوگیری از وقوع حادثه، تلفات جانی نداشتیم.

کد خبر 167069
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز