منچستریونایتد و منچسترسیتی، 2مدعی قهرمانی لیگ برتر آخرین بازی شان را پیش از رویارویی سرنوشت‌ساز هفته آینده برگزار می‌کنند.

فوتبال

منچستریونایتد که با 5 امتیاز برتر صدرنشین است، میزبان اورتون است و منچسترسیتی در زمین ولوز به میدان می‌رود.
جانی اوانز که در این فصل تبدیل به مدافع اصلی منچستریونایتد شده، معتقد است که آنها باید فصل را در اوج به پایان برسانند و این از بازی امروز با اورتون شروع می‌شود؛« فکر کردن به اینکه می‌توانیم مدال قهرمانی دیگری به گردنمان بیندازیم خیلی هیجان‌انگیز است ولی هنوز زود است که به آن فکر کنیم.

وضعیت ممکن است در چند روز تغییر کند.» اوانز که تیمش دوشنبه هفته آینده باید در خانه منچسترسیتی نبرد سختی داشته باشد اضافه کرد: «5 امتیاز اختلاف زیادی به‌نظر می‌رسد ولی وقتی فکر می‌کنید می‌بینید که این‌طور نیست. فعلا باید روی بازی مقابل اورتون تمرکز کنیم تا اختلاف 5 امتیازی‌مان را تا روز بازی با منچسترسیتی حفظ کنیم.» منچستریونایتد توانسته بود فاصله‌اش با رقیب همشهری را حتی به 8 امتیاز هم برساند ولی شکست غیرمنتظره این تیم در خانه ویگان، اختلاف دو تیم را کمتر کرد.

امید منچستری‌ها برای گلزنی در این بازی بیش از همه به وین‌رونی است. ستاره یونایتد اگر بتواند دروازه اورتون را باز کند، تعداد گل‌هایش برای این تیم را به 179 می‌رساند و در رده‌بندی برترین گلزنان تاریخ باشگاه در کنار جورج بست و دنیس وایولت در رده چهارم می‌ایستد. البته فرگوسن معتقد است که رونی می‌تواند در آینده رکورد 249 گل زده بابی چارلتون را هم بشکند و در صدر این رده‌بندی بایستد. فرگوسن می‌گوید: «او فقط 26 سال دارد. او زمان کافی برای شکستن همه این رکوردها را دارد. رکورد بابی چیست، 249؟ او می‌تواند این رکورد را بشکند، نمی‌تواند؟ مطمئنم که می‌تواند.»

رونی اگر در 4 بازی باقیمانده یونایتد در لیگ برتر 4 گل دیگر بزند، می‌تواند رکورد 34 گل زده در یک فصل خودش را بشکند. فرگوسن مطمئن است که بازیکنانش می‌توانند در بازی‌های باقیمانده هم از برتری 5امتیازی‌شان محافظت کنند؛ «ما مقابل ویگان شکست خوردیم ولی تیم آمادگی خوبی دارد. بازیکنان با تعصب بالایی بازی می‌کنند که در این مقطع از فصل به آن نیاز دارید. آنها تجربه بازی در بازی‌های مهم را دارند، بنابراین به آنها اطمینان دارم.»

اورتون هم این روزها در اوج به سر می‌برد و توانسته از 4 بازی اخیرش 10 امتیاز بگیرد. اورتون پس از شروع نه چندان خوبش در فصل جاری توانسته تا رده هفتم صعود کند. این تیم در جام حذفی هم به نیمه نهایی رسیده بود که شنبه هفته گذشته با نتیجه 2 بر یک مغلوب همشهری‌اش لیورپول شد.

انتقاد مانچینی از داوران

منچسترسیتی پس از شکست مقابل آرسنال که این تیم را از قهرمانی دور کرد، توانست در 2بازی متوالی به پیروزی‌های پرگل برسد تا شانس این تیم برای قهرمانی دوباره زنده شود. سیتی، وست‌برام را 4 بر صفر و نورویچ را 6 بر یک شکست داد؛ بازی‌هایی که تحت‌تأثیر بازگشت توز به ترکیب اصلی و درخشش این بازیکن قرار گرفت. با وجود این مانچینی در آستانه بازی امروز با ولوز بیشتر از اینکه به آمادگی تیمش بپردازد، ترجیح می‌دهد از داوران انتقاد کند. در 2هفته گذشته داوران 2 پنالتی مشکوک به نفع منچستریونایتد اعلام کرده‌اند.

مانچینی می‌گوید: «وقتی در ایتالیا بودم همیشه فکر می‌کردم که داوران انگلیسی بهترین هستند. حالا نظرم عوض شده است. قوانین برای همه یکسان نیست.» مانچینی در سؤال خبرنگاران که می‌پرسند آیا منظورش منچستریونایتد است، می‌گوید: «من چنین چیزی نگفتم. گفتم که شاید قوانین گاهی متفاوت باشند. می‌توانم بگویم که شرایط بسیار عجیبی است.»

مانچینی اضافه می‌کند: «خیلی مهم است که فصل را به‌خوبی به پایان برسانیم. تلاش می‌کنیم که این بازی را ببریم. کار سختی است. ولوز در انتهای جدول است و بازی سختی خواهیم داشت.» در دیگر بازی امروز، لیورپول که در رده هشتم است و بختی برای صعود به لیگ قهرمانان ندارد میزبان وست‌برام است. لیورپول در جام اتحادیه به قهرمانی رسید و در جام حذفی هم به فینال رسیده ولی همه اینها نتوانسته ناکامی دالگلیش در لیگ برتر را جبران کند.

کد خبر 167253
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز