به گزارش Cnet، آمار موسسه Strategy Analytics نشان میدهد سهم سامسونگ از بازار تلفنهای همراه هوشمند در سه ماهه اول سال 2012 نسبت به دوره مشابه سال گذشته از 12.2 درصد به 30.6 درصد افزایش یافته است.
این در حالی است که سهم اپل از 18.1 درصد به 24.1 درصد رسیدهاست.
بر اساس این آمار، بازار تلفنهای همراه هوشمند در سراسر جهان شاهد رشد 41 درصد و رسیدن به حجم 145 میلیون دستگاه در طی این دوره بودهاست. بیش از نیمی از تعداد گوشی هوشمند ساخت شرکت اپل و سامسونگ هستند.
رقابت اپل و سامسونگ در بازار تلفنهای همراه هوشمند با عرضه مدلهای جدیدی نظیر گلکسی نوت، گلکسی اس 3 و آیفون 4S داغتر از همیشه است.
اما در سوی دیگر بازار، نوکیا شاهد کاهش بی سابقه سهم خود از این بازار بودهاست. سهم این شرکت فنلاندی از 23.5 درصد در سال گذشته به 8.2 در سه ماهه سوم 2012 کاهش یافتهاست.
وضعیت بازار تلفنهای همراه هوشمند؛ موسسه Strategy Analytics
تام کنگ از تحلیلگران موسسه Strategy Analytics معتقد است این کمترین سهم نوکیا از بازار تلفنهای همراه هوشمند در 10 سال گذشته است.
نوکیا به تازگی اولین گوشی هوشمند خود مجهز به ویندوز موبایل را عرضه کرده ولی ظاهراً استقبال مشتریان از این گوشی به اندازهای نبوده که بتواند موقعیت نوکیا در بازار را تغییر دهد.
اولین گوشی ویندوز موبایل نوکیا رونمایی شد
اما موسسه IHS iSuppli در دسته بندیهای خود، نتایج متفاوتی را گزارش داده است. در آمار این موسسه شرکت اپل در زمینه سهم از بازار تلفنهای همراه هوشمند اول است در حالی که سامسونگ بیشترین سهم از بازار کلی تلفنهای همراه (هوشمند و غیر هوشمند) را در اختیار دارد.
وضعیت بازار تلفنهای همراه هوشمند؛ موسسه IHS iSuppli
سهم شرکتهای مختلف از بازار تلفنهای همراه (هوشمند و غیر هوشمند)؛ موسسه IHS iSuppli
پیشبینی نتیجه رقابت اپل و سامسونگ در سال 2012 دشوار است. سامسونگ قرار است روز پنجشنبه سوم مارچ 2012 برابر با 14 اردیبهشت نسل جدید تلفنهای همراه هوشمند گلکسی را معرفی کند و ظاهراً با تمام هزینههای تبلیغاتی که برای آن کرده این گوشی محصولی جنجالی خواهد بود.
تبلیغات سامسوگ برای گلکسی جدید؛ تشبیه اپلیها به گوسفند!
اپل هنوز برنامه خود برای عرضه نسل جدید آیفون را اعلام نکردهاست اما اگر طبق زمان بندی همیشگی معرفی محصولاتش جلو برود، آیفون جدید در ماه ژوئن (اواسط خرداد) رونمایی خواهد شد. گرچه هنوز گوشی آیفون 4S که ماه اکتبر 2011 رونمایی شد از محبوبیت خوبی بین مشتریان برخوردار است.