دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

مرتضی طلایی یکی از 2 نامزدی است که در دور دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای کسب کرسی مجلس، با حمیدرضا فولادگر رقابت می‌کند؛ رقابتی که به اعتقاد خودش، مسابقه خدمت بین آنهاست.

طلایی

طلایی که پیش‌تر فرمانده پلیس تهران بزرگ بوده و اکنون مسئولیت ریاست کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران را به‌عهده دارد، بنا بر اعتقاد خود برای ادای دین به همشهریان زادگاه خود، اصفهان را برای رقابت‌های انتخاباتی برگزید. فارس با او گفت‌وگویی انجام داده است که خلاصه آن در ذیل می‌آید:

  • شما از کلانشهر اصفهان نامزد انتخابات شدید؟ درباره مشکلات این کلانشهر چه اطلاعاتی دارید؟

یک کلانشهر، مسائلی دارد که برای حل آن باید در سطح کلان برنامه‌ریزی شود. به‌عنوان مثال، وقتی اعتبارات دولتی متروی اصفهان پرداخت نشده و شهرداری این شهر برای پیشبرد آن با مشکل مواجه می‌شود، کلانشهر با مشکل بزرگی مواجه شده که نیازمند اقدام در لایه‌های بالاتر حکومتی است. البته این فقط یک مثال بود ولی اینگونه مسائل در حوزه‌های گوناگون وجود داشته و حل این‌ مسائل، نیازمند برنامه‌ریزی و برنامه‌محوری نمایندگان مجلس است. معتقدم نمایندگان اصفهان راه زیادی رفته‌اند ولی راه‌های نرفته زیادی نیز باقی مانده‌ است. امروزه صنعت، کشاورزی، اشتغال، محیط‌زیست، میراث فرهنگی، ورزش، صنایع‌دستی، حاشیه‌نشینی در اصفهان، همه و همه نیازمند بررسی عمیق‌تر و موشکافانه‌تر و پیگیری دقیق‌تر از سوی نمایندگان مردم اصفهان است.

  • برنامه شما در زمینه اشتغال چیست؟

اهمیت اشتغال بر هیچ‌کس پوشیده نیست. به‌عنوان فردی که سال‌ها فرماندهی نیروی انتظامی در کلانشهرها را عهده‌دار بوده‌ام و اکنون نیز در سمت ریاست کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به فعالیت مشغول هستم، به رابطه معکوس اشتغال با رشد بزهکاری واقفم. در مباحث اشتغال باید بدانیم همواره بخشی از تلاش‌هایی که در این زمینه صورت می‌گیرد غیرمستقیم است. باید ظرفیت‌های بالقوه این شهر برای ایجاد فرصت‌های شغلی را بالفعل کرد تا براساس این موقعیت، جوانان ما موقعیت اشتغال پیدا کنند. گردشگری اصفهان و ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این شهر یکی از این ظرفیت‌هاست که هنوز نتوانسته‌ایم آن را بالفعل کنیم.

  • برای حل مشکلات کشاورزان چه برنامه‌ای دارید؟

روی این مسئله تاکید جدی و ویژه‌ دارم. کشاورزی یکی از ارکان توسعه اقتصادی استان اصفهان است و به‌نظر من نمایندگان باید به همان میزان که به مشکلات صنعت می‌پردازند به مشکلات بخش کشاورزی نیز بپردازند. این بخش نیز اشتغال مستقیم ایجاد ‌کرده و با هزاران انسان که زندگی خود را از این راه تأمین می‌کنند ارتباط دارد. یکی از مشکلات فعلی آنان، مسائل آب زاینده‌رود است. نماینده مجلس نباید بگذارد حقابه کشاورزان اصفهان که به‌صورت اجدادی برای آنان بوده و به آنان به ارث رسیده است، پایمال شود. این مسئله یک بحث منطقه‌ای یا استانی است. یک مسئله کاملاً حقوقی و شهروندی بوده و غفلت از آن نابخشودنی است.

  • وضعیت فعلی باشگاه‌های ورزشی اصفهان و مشکلات آنها را چگونه می‌بینید؟

باشگاه‌های اصفهان نیز با مشکلاتی مواجه هستند که برخی از آنها از نیازهای اساسی آنان است. عدم‌وجود یک ورزشگاه فوتبال که در شأن نام اصفهان باشد، باشگاه‌ها و هواداران فوتبال اصفهان را آزار می‌دهد. مشکل عدم‌وجود فضاهای ورزشی فقط مشکل ورزش همگانی در استان اصفهان نیست بلکه در حوزه قهرمانی نیز ورزشگاه نقش‌جهان به کابوس ورزش‌دوستان اصفهانی تبدیل شده است.

  • اگر به‌عنوان یکی از 5 نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزیده شوید، چه برنامه‌ای برای ارتباط با سطوح مختلف مردم به‌ویژه جوانان دارید؟

معتقدم شکل ارتباط مردم و نمایندگان در اصفهان نیازمند تحول است. با بررسی‌هایی که صورت دادم متوجه شدم بیشتر ارتباط مردم و نمایندگان در اصفهان مربوط به زمانی است که مردم با مشکلی مواجه می‌شوند و به نمایندگان مراجعه می‌کنند.

  • شما از افرادی هستید که همیشه بر اصولگرا بودن خود و حرکت در این مسیر تاکید داشته‌اید. نظر شما در مورد گفتمان اصولگرایی چیست؟

معتقدم گفتمان اصیل اصولگرایی که حول محور ولایت فقیه فعالیت می‌کند، تنها راه‌حل کشور برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های ناب انقلاب اسلامی است. این گفتمان بر اصولی بنا شده که مبنای حرکت مردم ایران و انقلاب اسلامی آنها بود و اکنون تنها این اصول است که می‌تواند راه سعادت را برای مردم به ارمغان آورد. امیدوارم مردم عزیز کشورمان با حضور آگاهانه در انتخابات، زمینه را برای تشکیل مجلسی قدرتمند که بنا به فرمایش معمار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) جایگاهی در رأس امور دارد، فراهم آورند.

کد خبر 168499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز