ارسلان قربانی در گفتوگو با ایسنا، تصریح کرد: تلاش وزارت علوم ظرفیتسازی برای رفع نیازهاست که در این راستا تنها کشور در منطقه و حتی در دنیا هستیم که تقاضا در مقطع تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکتری زیاد است.
وی با اشاره به ایجاد تغییر و تحول در سرفصل دروس، خاطرنشان کرد: بازنگری در رشتههای علمی و سرفصل دروس یک بحث علمی بوده و فرآیندی است که در همه نقاط دنیا در حال انجام است و با توجه به تحولات داخل کشور، منطقه و جهان این نیاز احساس شده است که باید سرفصل دروس بعد از 30 سال تغییر داده شود.
این مقام مسئول در وزارت علوم، تأکید کرد: تغییر سرفصل دروس بهویژه در علومانسانی باید متناسب با مقتضیات، شرایط و موقعیتها، مباحث هویتی، فرهنگی و دینی انجام شود و نباید سرفصل علومانسانی بر اساس خواستهها و نیازهای کشورها تعریف گردد، یکی از اقتضاعات علم، بهروز کردن آن است که علومانسانی هم یکی از علومی است که باید بهروز شود.
قربانی در خاتمه با بیان اینکه وزارت علوم متولی اشتغالزایی در کشور نیست، گفت: با این حال در این راستا برنامه آمایش آموزش عالی، توزیع رشتهها بر اساس موقعیت جغرافیایی و نیاز کشور است که این مهم فرآیندی در حال اجرا است.