همشهری آنلاین: فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱ بوندس‌لیگا عصر شنبه (پنجم مه/ شانزدهم اردیبهشت) به پایان رسید. تلاش کلن در هفته‌های اخیر ناکام ماند و این تیم سرانجام به دسته دوم سقوط کرد. هرتا برلین موفق شد "فعلا" خود را روی آب نگهدارد.

Muller

کلن یک - بایرن مونیخ چهار

تلخ‌ترین نتیجه هفته آخر فصل برای کلن رقم خورد. فوتبال شاگردان فرانک شفر در این دیدار هیچ شباهتی با فوتبال تیمی نداشت که در آستانه سقوط قرار دارد. کلن در پی نمایشی ضعیف در برابر پرافتخارترین باشگاه فوتبال آلمان زانو زد و برای پنجمین بار به دسته دوم سقوط کرد. لوکاس پودولسکی در آخرین بازی با پیراهن کلن تک‌گل تیمش را ساخت. مولر از مونیخ هم برای نخستین بار در این فصل در یک دیدار دو گل به ثمر رساند.

هرتا برلین سه - هوفن‌هایم یک

هرتا برلین که رقیب اصلی کلن در مسیر ماندن در دسته برتر یا سقوط به دسته پایین‌تر بود، بر خلاف کلن بسیار بهتر ظاهر شد. این تیم با شکست هوفن‌هایم ۱۰ نفره و رسیدن به مکان شانزدهم فرصت دارد با پیروزی در دیدار پلی‌آف در مقابل نماینده دسته دوم، در دسته برتر باقی بماند. شاگردان اتو ره‌هاگل در صورت شکست در مسابقه پلی‌آف برای ششمین بار به دسته پایین‌تر سقوط خواهند کرد.

بوروسیا دورتموند چهار - فرایبورگ صفر

سریال ده دیدار بدون شکست فرایبورگ عصر شنبه و در آخرین هفته بوندس‌لیگا در مقابل قهرمان فصل به پایان رسید. دورتموند که از دو هفته پیش تکرار قهرمانی را جشن گرفته بود، پس از این پیروزی نشان قهرمانی لیگ برتر را در دست گرفت. این هشتمین قهرمانی بوروسیا دورتموند در لیگ برتر آلمان است. فرایبورگ هم پس از ماه‌ها بحران، فصل را در میانه جدول به پایان برد.

نورنبرگ یک - بایر لورکوزن چهار

لورکوزن با پیروزی شیرین در این دیدار مکان پنجم جدول و بدین ترتیب صعود مستقیم به لیگ اروپای فصل آینده را قطعی کرد. این تیم نایب‌قهرمان فصل پیش و یکی از نمایندگان آلمان در چمپیونزلیگ بود که در فصل جاری بوندس‌لیگا به دلیل نمایش ضعیف، ماه‌ها با مشکل روبه‌رو بود. در این دیدار میشائل بالاک، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال آلمان، برای آخرین بار در بوندس‌لیگا به زمین آمد.

وردربرمن دو - شالکه سه

نتیجه این دیدار تغییری در سرنوشت این دو تیم ایجاد نکرد. برنده بزرگ این مسابقه کلاس-یان هونتلار هلندی، گلزن قهار شالکه بود که شمار گل‌های خود را به عدد ۲۹ رساند و با گذر از ماریو گومز (بایرن مونیخ) آقای گل فصل بوندس‌لیگا شد. شالکه با این حساب پس از یک فصل بحرانی، فصل جاری را در مکان سوم جدول به پایان برد و پس از وقفه‌ای یک ساله فصل آینده در رقابت‌های اروپایی حاضر خواهد بود.

آگسبورگ یک - هامبورگ صفر

آگسبورگ هم که در آغاز این فصل به دسته برتر آمده بود، موفق شد پس از ۳۴ هفته رقابت با بهترین‌های فوتبال باشگاهی آلمان، خود را دست‌کم یک فصل دیگر هم در دسته برتر نگهدارد. این نتیجه می‌تواند پایانی شیرین بر فعالیت یوس لوهوکای هلندی بر مسند سرمربی‌گری این تیم باشد. لوهوکای پس از دیدار عصر شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اخبار چند روز اخیر مبنی بر رفتنش از آگسبورگ را رسما تأیید کرد.

هانوفر دو - کایزرزلاترن یک

یکی دیگر از شگفتی‌های هفته در این مسابقه رقم خورد. مهم‌ترین چهره‌ این دیدار بدون شک دیدیه یاکونان ساحل عاجی بود که مهم‌ترین گل فصل خود را به ثمر رساند؛ گلی که حساب کار را دو بر یک به سود هانوفر برگرداند و این تیم را در کورس حضور در لیگ اروپا نگهداشت. هانوفر در ابتدای این دیدار با پذیرش گل از حریف جای خود در جدول و بخت حضور در لیگ اروپا را به وولفسبورگ هدیه کرد.

اشتوتگارت سه - وولفسبورگ دو

در این دیدار ابتدا مهمان با ۲ گل پیش افتاد و هواداران به حضور "گرگ‌ها" در لیگ اروپا امیدوار شدند. اشتوتگارت اما در طول ۷ دقیقه ۳ گل به ثمر رساند و مسیر بازی را تغییر داد. البته فلیکس ماگات، سرمربی وولفسبورگ، مهم‌ترین هدف خود و شاگردانش در فصل جاری را تثبیت موقعیت در دسته برتر عنوان می‌کرد. این سرمربی وولفسبورگ را در هفته‌های پایانی فصل پیش به زحمت در دسته برتر حفظ کرد.

ماینتس صفر - بوروسیا مونشن‌گلادباخ سه

مهمان این دیدار شکست سنگینی بر ماینتس تحمیل کرد و یک فصل شگفتی‌آفرینی را با یک پیروزی پرگل به پایان برد. بوروسیا مونشن‌گلادباخ در مکان چهارم جدول نشسته و موقعیت دارد راه خود به لیگ قهرمانان اروپا را بگشاید. مارکو رویس، مهاجم گلزن گلادباخ، آخرین بازی خود با پیراهن این تیم را با زدن دو گل و ساختن یک گل جشن گرفت. رویس فصل آینده با پیراهن دورتموند به زمین می‌رود.

آخرین اخراجی فصل

به گزارش دویچه‌وله، در هفته آخر فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱ بوندس‌لیگا تنها یک کارت قرمز از جیب داوران خارج شد. راین بابل، مهاجم هلندی هوفن‌هایم، در دقایق پایانی نیمه نخست با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. پخش صحنه آهسته نشان داد که تصمیم داور خالی از اشتباه نبوده است.

نمایندگان آلمان در لیگ‌های اروپایی

بوروسیا دورتموند، بایرن مونیخ و شالکه، تیم‌های اول تا سوم جدول بوندس‌لیگا مستقیم به لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند. بوروسیا مونشن‌گلادباخ، شگفتی‌آفرین فصل، در مکان چهارم می‌تواند غیر مستقیم به معتبرترین لیگ اروپا راه یابد. لورکوزن، تیم پنجم جدول، یکی از نمایندگان آلمان در لیگ اروپا است و اشتوتگارت و هانوفر در مکان‌های ششم و هفتم فرصت دارند غیرمستقیم راه خود را به این بازی‌ها باز کنند.

کد خبر 169486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز