همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه چین از نتایج ثمربخش مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین استقبال کرد.

به گزارش ایرنا، 'هونگ لی' روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: گفت و گو و همکاری بین آژانس و ایران برای حل دیپلماتیک موضوع هسته ای مفید است.

وی افزود: چین امیدوار است که آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران گفت و گو و همکاری ها را برای حل مسایل باقی مانده ادامه دهند.

خبرگزاری رسمی چین نیز روز سه شنبه با انتشار تحلیلی مذاکرات اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را مثبت و قابل توجه ارزیابی کرد.

شین هوا نوشت: برآوردها و اظهارات نشان می دهد که نتایج مثبتی در این گفت و گوها که قرار است ادامه یابد، حاصل شده است.

چین تنها را حل برای موضوع هسته ای ایران را گفت وگو می داند.

این خبرگزاری افزود : بسیاری بر این باورند که ایران و غرب اکنون درصدد گفت و گوهای جدی برای برون رفت از مساله هستند و کلید حل موضوع نیز اعتماد سازی متقابل است.

شین هوا در ادامه این تحلیل با انتقاد از تحریم های یک جانبه غرب علیه ایران نوشت: خوشبختانه اکنون برخلاف گذشته کشورهای غربی و ایران به میز مذاکرات بازگشته اند و با جدیت درصدد یافتن راه حل از طریق گفت و گو و مذاکره هستند.

خبرگزاری چین مذاکرات متعدد ایران با آژانس در سال جاری و گفت و گوهای استانبول و توافق برای گفت و گو در بغداد را از جمله ادله مثبت و نشان دهنده عزم راسخ طرفین برای حل مساله دانسته است.

شین هوا این رویکرد را امیدبخش توصیف کرده و تحریم های یک جانبه علیه ایران را باعث پیچیدگی شرایط دانسته است.

کد خبر 170773
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز